زمینه سازی برای انتقال صبا از قم

نگرانی فوتبال دوستان قمی در مقطع کنونی این است که اگر تصمیم انتقال تمرینات صبا از قم به تهران محقق شود، علاوه بر اینکه تلاش چندین ساله مسئولین استان قم برای انتقال کامل این تیم بر باد خواهد رفت، همچنين می تواند زمینه ساز انتقال کامل این تیم از قم به تهران باشد.
کد خبر: ۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 21 July 2015
به گزارش تابناک قم، روزنامه 19 دی در شماره روز سه شنبه 30 تیرماه مطلبی با عنوان زمینه سازی برای انتقال صبا از قم، را به قلم سعید کریمی راد منتشر کرده است.

در این مطلب می خوانیم: 

مهدی تارتار مربی تیم فوتبال صبای قم به طور تلویحی خبر انتقال تمرینات صبا به تهران را تایید کرده است. اگر این کار صورت گیرد می تواند زمینه ساز انتقال کامل صبا از استان قم باشد.

 از سال 87 که امتیاز باشگاه صبا باتری به استان قم واگذار شد، تا سال گذشته تمرینات این تیم در تهران برگزار می شد که این مساله مورد اعتراض بسیاری از ورزش دوستان و هواداران این تیم بود.اما پیش از آغاز لیگ چهاردهم و پس از 6 سال حضور صبا در قم بالاخره رویای انتقال کامل این تیم به قم محقق شد و تمرینات این تیم به ورزشگاه هلال احمر قم انتقال یافت.

در همان مقطع نیز بسیاری از بازیکنان و کادر فنی صبا به این موضوع معترض بودند؛ اما آنان این نکته را در نظر نمی گرفتند که بازیکن تیم صبای قم هستند نه صبا باطری تهران. این بازیکنان مانند دیگر بازیکنانی که به تیم های شهرستانی پیوسته اند می توانستند در شهرتیم فوتبال شان مستقر شوند.

 به هر حال صبا با وجود همه مشکلات فصل گذشته لیگ برتر را به لطف امتیازهایی که در نیم فصل اول لیگ برتر بدست آورده بود، به پایان رساند ولی مشکلات مالی این تیم به حدی بود که مسئولین ارشد قم چاره کار را در واگذاری این تیم به بخش خصوصی می دیدند اما با این شرط که صبا باید در قم بماند.

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان، هفته گذشته بحث واگذاری صبای قم به عبدالرضا موسوی مدیر عامل شرکت هواپیمایی زاگرس مطرح شد. هر چند مسئولین صبا هنوز به صورت رسمی نام خریدار جدید صبا را اعلام نکرده اند اما روز گذشته مهدی تارتار مربی تیم فوتبال صبای قم، از موسوی به عنوان مالک جدید صبا نام برد.

موسوی در اولین اقدام هدایت این تیم را به علی دایی آقای گل جهان سپرد. فوتبال دوستان قمی که از پذیرفتن هدایت صبا به وسيله دایی متعجب بودند می گفتند که ورود دایی می تواند زمینه ساز انتقال صبا از قم به تهران باشد.

روز گذشته روزنامه 19 دی در گزارشی به بررسی فرصت ها و تهدیدهای حضور دایی به صبا پرداخت. یکی از نکات مهمی که در این گزارش بررسی شد، زمزمه های انتقال تمرینات این تیم از قم به تهران بود. بر اساس شنیده ها دایی به صراحت اعلام کرده که تمرینات صبا باید از قم به تهران منتقل شود. 

هر چند که حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم مخالفت خود را با این تصمیم دایی ابراز داشته اما مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته صبا و مربی و دستیار کنونی دایی در مصاحبه ای به طور تلویحی خبر انتقال تمرینات صبا از قم به تهران را تایید کرد.

مهدی تارتار در گفتگو با فارس در باره اینکه آیا قرار است صبا به تهران بیاید، گفته است به هر حال این مسائل مربوط به مدیریت می شود اما باید تصمیمی گرفته شود که صلاح تیم هم باشد و بهترین تصمیم اتخاذ شود. رفت و آمد به بازیکنان و کادر فنی لطمه می زند و اگر محل اسکان و تمرین نزدیک باشد دچار مشکل نخواهیم شد.

 نگرانی فوتبال دوستان قمی در مقطع کنونی این است که اگر تصمیم انتقال تمرینات صبا از قم به تهران محقق شود، علاوه بر اینکه تلاش چندین ساله مسئولین استان قم برای انتقال کامل این تیم بر باد خواهد رفت، همچنين می تواند زمینه ساز انتقال کامل این تیم از قم به تهران باشد.

 مساله ماندن صبا در قم همواره نکته کلیدی مسئولین استان در بحث واگذاری امتیاز این باشگاه بوده است. دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اردیبهشت امسال در جلسه ای با مسئولین، کادر فنی و بازیکنان صبا ضمن حمایت از حضور مثبت صبا در قم، تاکید کرد که صبا باید در قم بماند.

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز هفته گذشته بعد از جلسه صبايی ها با همتی سرپرست استانداری قم گفت: با توجه به اینکه تیم فوتبال صبا به استان قم هبه شده است و با همت مسئولان استانی شکل گرفته و توانسته جایگاه خوبی در لیگ برتر داشته باشد، در وضعیت بحرانی موجود صلاح نیست این تیم را رها کنیم. خوشحال هستیم که در این بحران های به وجود آمده نظر استانداری قم نیز حفظ صبا در استان است.

 نکته آخر اینکه صبای قم سال 87 به مردم استان قم هبه شده است و درست است استانداری قم مالک آن محسوب می شود اما مسئولین استانداری حق ندارند اجازه دهند این تیم را که به مردم قم هدیه شده است به راحتی از این شهر منتقل شود چرا که مردم بعد از 8 سال تامین مخارج این تیم از بودجه استان قم در انتظار برداشت از این تیم به سود ورزش استان هستند و مدیران استانی لازم است با مدیریت درست اجازه ندهند صبا از قم منتقل شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود مهدی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
شهر قم وجمهوری اسلامی نیاز به ورزش از کیسه بیتالمال ندارد.خداوند عاملان تحمیل ورزش وبازی برکشور را به کیفر شایسته آن برساند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار