نماینده مجلس:

آمریکا بازنده اصلی تقابل با ایران اسلامی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران بازنده اصلی خواهد بود و هیچ گاه از تحریم کشورمان به نتیجه نمی رسد.
کد خبر: ۶۵۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 05 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در «نخستین همایش تبلیغی میثم تمار» در قم افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اجماع سازی علیه ایران، خانه به خانه گشته و موفق نشده بود و وضعیت کنونی اقتصاد کشورمان نیز اصلاح و درست خواهد شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشورمان، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل پیشتازی روحانیت در انقلاب اسلامی از روحانیان توقع دارند و مبلغان در ایام محرم و صفر باید بر اساس واقعیت های جامعه، خود را آماده پاسخگویی به مردم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بر خلاف دوران دفاع مقدس که دوست و دشمن مشخص بود، در وضعیت پیچیده ای قرار داریم و پاسخگویی به مردم باید به گونه ای باشد که موجب تضعیف نظام اسلامی و گسترش ناامیدی در جامعه نشود.

ذوالنوری، نقطه قوت ایران اسلامی را توان نظامی و دفاعی کشورمان دانست و گفت: روحانیان و مبلغان باید شاخص های توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را برای مردم تبیین کنند، البته کشورمان با آنچه در شان ملت بزرگ ایران است بسیار فاصله دارد.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی نیز در این همایش با بیان این که فتنه اقتصادی دشمنان بسیار پیچیده، اما ضعیف بوده و تاثیرگذاری آن به دلیل ضعف اقتصاد کشورمان است، اظهار داشت: امروز دشمنان به دنبال براندازی و تجزیه جمهوری اسلامی ایران بوده و از ابزارهای پیچیده تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی بهره می برد.

اکبر ابدالی با اشاره به تذکرهای متعدد رهبر معظم انقلاب در رابطه با جنگ اقتصادی دشمنان از دهه های گذشته، خاطرنشان کرد: دشمنان برای ایجاد جنگ روانی در کشورمان، تحریم را بسیار بزرگنمایی کرده اند، در حالی که تاریخ جهان نشان می دهد تحریم ها در کشورهای مختلف حداکثر 30 درصد موثر است.

وی هدف از تحریم ها و فشار اقتصادی دشمنان را ایجاد ناامنی و آشوب در داخل کشورمان عنوان کرد و افزود: صهیونیسم جهانی ایجاد شبکه نفوذ در ایران اسلامی را به شدت دنبال می کند.

پژوهشگر اقتصاد مقاومتی با اشاره به قدرت و نفوذ منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی؛ امنیت و قدرت کشورمان را برای آمریکا و اسرائیل غاصب وحشت آفرین دانست و گفت: امروز آمریکا در ضعیف ترین وضعیت خود پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفته و بیش از 21 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که از تولید ناخالص این کشور پیشی گرفته و فقر در آمریکا بسیار گسترش یافته است.

وی با بیان این که یکی از سخت ترین ضربات اقتصادی به کشورمان وابستگی بیش از حد به دلار است، تصریح کرد: روحانیان و مبلغان در ایام محرم و صفر امسال که یکی از حساس ترین محرم های بعد از انقلاب است، باید ضرورت پایبندی به اقتصاد مقاومتی را که امروز بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است، برای مردم بیان کرده و این مهم را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند.

در پایان این همایش که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه برگزار شد، از برخی تولیدکنندگان کالای ایرانی تقدیر و از تعدادی آثار تبلیغی ویژه محرم نیز رونمایی شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار