برگزاری ۲۵۰ برنامه در مساجدنهاوند

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در ایام محرم ۲۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در مساجد شهری و روستایی شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 11 September 2018
حجت‌الاسلام موسی محبی از تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی این شهرستان خبرداد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محبی در ستاد برنامه ریزی ماه محرم گفت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی حماسه عاشورا است.

وی با بیان اینکه ۸۰ هیئت مذهبی در شهر نهاوند و روستا‌های اطراف به ثبت رسیده است، افزود: همزمان با دهه اول محرم ضمن برگزاری نشست‌های امر به معروف و نهی از منکر هسته‌هایی تشکیل می‌شود تا با شعار «تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی» دستورالعمل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان را اجرایی کنند.

حجت الاسلام محبی بابیان اینکه در مجموع در مناطق مختلف شهرستان نهاوند ۲۴۵ هیئت مذهبی فعال به ثبت رسیده است، گفت: هیئت‌های مذهبی نهاوند از اول محرم تا روز دهم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پذیرایی علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) هستند.

وی گفت: با همکاری روحانیون طرح هجرت، خود استقرار بومی و اعزامی از استان قم طی این مدت ۲۰۰ روحانی مجرب در هیئت‌های مذهبی نهاوند به بیان احکام، رفع شبهات عقیدتی و دینی و ... خواهند پرداخت.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند نیز بابیان اینکه از مجموع روحانیون فعال در ماه محرم در نهاوند ۲۶ روحانی از شهرستان قم به نهاوند اعزام می‌شوند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از پایان مراسم روحانیون در مساجد، تکایا و هیئت‌ها مداحان به روضه و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ذاکرین و مداحان نیز بیش از ۱۴۵ مداح در شهرستان نهاوند فعالیت خواهندداشت.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: از مجموع مبلغین اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی قم به شهرستان نهاوند ۲۴ نفر مبلغ و ۲ نفر دیگر از مبلغات حوزوی هستند که با دریافت حکم تبلیغی به مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان اعزام می‌شوند.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند باتاکید براینکه عزاداری مردم و جوانان در ایام ماه محرم باید متناسب با شان شهدای کربلا باشد، عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای اسلام باید از بیان مطالب و حرکاتی که به وحدت گروه‌های اسلامی به‌ویژه شیعه وسنی ضربه می‌زند، پرهیز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار