راه‌اندازی کتابخانه شهر زنگنه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده است متعاقب بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه شهر زنگنه که توسط ارشاد احداث شده است، کتب مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم و شرایط به‌کارگیری متصدی کتابخانه مذکور از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فراهم شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 11 September 2018
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از رفع موانع ترخیص کربنات پتاسیم (تیزاب) مورد نیاز تولیدکنندگان کشمش خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد کاظمی در این رابطه افزود: متعاقب ایجاد وقفه در ترخیص کربنات پتاسیم (تیزاب) وارداتی به عنوان ماده مورد نیاز تولید محصول کشمش از گمرک به علت مشکلات ارزی و نیاز فوری و ضروری رسیدگی به مسأله به علت قرار داشتن در فصل خشک کردن انگور و تولید کشمش و احتمال تحمیل خسارت به باغداران و تولیدکنندگان به جهت تأخیر در تأمین این ماده، موضوع مذکور در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان همدان در روز‌های اخیر، پیگیری شد.

وی اظهار کرد: طی مکاتباتی که انجام دادیم و به همت رئیس بانک مرکزی، زمینه رفع مشکلات ارزی و اعتباری موجود فراهم شد و متعاقب اقدامات صورت گرفته در نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تسریع در رفع مشکل تأکید شد.

زمان رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت اداری کاهش یابد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار انجام شده با بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری اشاره و اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی مشکلات جاری این حوزه و راهکار‌های عملیاتی برای افزایش رضایتمندی از این مجموعه مهم بود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش چابکی و اثربخشی در انجام وظایف قانونی این دیوان، خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیری برای کاهش مدت رسیدگی به پرونده‌های موجود در این دیوان، خواسته عموم مراجعه‌کنندگان است.

کاظمی با قدردانی از تلاش‌های دیوان عدالت اداری کشور در برخورد با تخلفات و قانون‌شکنی‌ها در مجموعه دستگاه‌ها و ادارات، دقت‌نظر و افزایش کیفیت فرآیند جذب قضات در این دیوان را مورد تأکید قرار داد.

وی با اعلام آمادگی کمیسیون حقوقی مجلس برای مساعدت و حمایت از دیوان عدالت اداری در چارچوب اختیارات و تکالیف قانونی، بر تعامل بیشتر قوای مقننه و قضائیه در شرایط کنونی کشور تأکید کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های عمومی، بسترساز بالندگی فرهنگی و علمی کشور است، عنوان کرد: در نشست با مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصمیمات لازم برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های شهری و روستایی شهرستان ملایر اتخاذ شد.

وی با اشاره به قدم‌های مهم برداشته شده در این حوزه در ۲ سال اخیر، خواستار توجه ویژه مدیران ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه‌های شهرستان ملایر شد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای احداث ۶ کتابخانه در مناطق روستایی، از آغاز عملیات اجرایی نخستین کتابخانه در روستای ینگی‌کند در آینده نزدیک خبر داد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار