افزایش بودجه آبرسانی روستاهای اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از 17 برابری شدن بودجه آب روستایی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در نشست دهیاران اردبیل اظهار کرد: ما سعی کردیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز در حوزه منابع آب و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبرسانی روستایی تا حدود زیادی مشکلات آب شرب روستاها را برطرف کنیم.

وی به تداوم خشکسالی‌ها در کشور و کاهش نزولات جوی و به دنبال آن کم شدن منابع آب زیرزمینی و حتی سطحی اشاره کرد و گفت: بیشترین این آثار خشکسالی را در کمبود آب شرب روستایی شاهد هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: مجلس در بودجه سال جاری اختیارات خوبی را به دولت به ویژه دستگا‌های خدمات‌رسان روستایی داده است تا در بخش‌های مختلف اعم از آب، راه، عمران روستایی، طرح‌های هادی و ارتقای خدمات عمومی بتواند به بسیاری از نیازمندی‌ها پاسخ دهد.

حقیقت‌پور بیان کرد:‌ مجلس در بودجه سال جاری اختیارات خوبی را به دولت به ویژه دستگا‌های خدمات‌رسان روستایی داده است تا در بخش‌های مختلف اعم از آب، راه، عمران روستایی، طرح‌های هادی و ارتقای خدمات عمومی بتواند به بسیاری از نیازمندی‌ها پاسخ دهد.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها با محوریت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌شود که امیدواریم بستر و زمینه مطلوبیت این کار فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تامین 12 هزار تن قیر مورد نیاز برای دهیاری‌های اردبیل خبر داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم با این اقدام و تامین سهمیه قیر رایگان دهیاری‌ها بتوانند در حوزه آسفالت‌ریزی فعال‌تر عمل کنند.

حقیقت‌پور از افزایش بودجه مناطق محروم و ماده 180 از 2 درصد قبلی به 3 درصد تامین اعتبار مالی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات در اختیار نمایندگان به این حوزه اختصاص یافته است در مجموع منابع اعتباری در مناطق محروم تا 50 با همکاری مجلس و دولت افزایش یافته است.

وی از همکاری و همراهی بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی و تلاش دهیاری‌ها برای عمران و آبادانی بیشتر قدردانی کرد و افزود: انتظار می‌رود با محدودیت فصل کاری در این استان منابع اختصاص یافته در سه ماه آینده در طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی صرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به مسئله انتقال آب از قزل‌اوزن و تامین حق‌آبه استان عنوان کرد: در این زمینه پیگیر‌های خوبی انجام شده و قرار است با انتخاب پیمانکار وضعیت اجرایی انتقال حق‌آبه استان از قزل‌اوزن با اولویت جنوب استان و مرکز استان به انجام برسد.

حقیقت‌پور این انتقال بین حوزه‌ای را برای تامین آب شرب اردبیل بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سرعت و به درستی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار