ساماندهی منازل استیجاری اهرم‌قانونی می خواهد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ساماندهی کارتن‌به‌دست‌ها نیازمند به‌کارگیری سازوکار گروهی است و میراث فرهنگی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.
کد خبر: ۶۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 27 July 2015

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ساماندهی کارتن‌به‌دست‌ها نیازمند به‌کارگیری سازوکار گروهی است و میراث فرهنگی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.

به گزارش فارس؛ علی خاکساربابیان اینکه فراخوان صدور مجوز برای خانه‌های استیجاری برای اقامت مسافران اعلام شده است، اظهار کرد: متقاضیان بر اساس این فراخوان می‌توانند نسبت به اخذ مجوز برای واحدهای اقامتی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به فصل گردشگری و میزبانی همدان از مسافران زیادی طبق این فراخوان برای هفته‌های آینده ساماندهی خانه‌های استیجاری انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه امسال 46 مجوز برای خانه‌های استیجاری صادر شده است، افزود: با توجه به عدم اقدام صاحبان املاک برای تمدید، این میزان نیز کمتر شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد صدور مجوز برای خانه‌های استیجاری مسافران زیر یک سال است، افزود: سال گذشته 135 مجوز برای واحدهای استیجاری مسافران صادر شده بود.

خاکسار با اشاره به معضل کارتن‌‌به‌دست‌ها در ورودی شهر یادآور شد: ساماندهی کارتن‌به‌دست‌ها نیازمند به‌کارگیری سازوکار گروهی بوده و سازمان میراث فرهنگی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.

وی با بیان اینکه ساماندهی خانه‌های استیجاری مسافران نیازمند اهرم‌های قانونی است، گفت: با این وجود میراث فرهنگی به دنبال ساماندهی هرچه سریع این واحدها برای برقراری امنیت در اسکان مسافران است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه نیمه نخست سال بهترین زمان برای حضور گردشگران در همدان است، افزود: تیرماه امسال بیش از 33 گردشگر خارجی از همدان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه آب و هوای خنک و مطبوع همدان فرصت مناسبی برای انتخاب همدان برای سفر است، افزود: استان همدان با مناظر بکر، طبیعت زیبا و آثار توریستی و تاریخی خود موقعیت مناسبی برای حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار