آموزش فنی وحرفه ای به نابینایان

کد خبر: ۶۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 29 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمدرئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران از برگزاری دوره آموزشی فنی ویژه نابینایان و کم بینایان در گچساران از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

علیرضا گرامی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه نابینایان و کم بینایان و جوانان و اقشار مختلف این شهرستان از برنامه‌های اصلی مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در سالجاری است.

گرامی افزود : سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای گچساران در حوزه‎های توانمندسازی نابینایان با بهره‎گیری از امکانات نوین به ویژه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سیاست‎گذاری‎های مرتبط سعی بر هموار ساختن مسیر رشد و پویایی و اشتغال این قشر از افراد جامعه را مد نظر دارد.

گرامی گفت: در پایان این دوره آموزشی آزمون پایان دوره برگزار و گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در طول سال و در دوره‌های مختلف به جوانان جویای کار و علاقه‌مند به حرفه‌آموزی، روستائیان، معتادان بهبودیافته و زندانیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۱۴ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب سه خوشه صنعت، خدمات و کشاورزی به علاقه‌مندان به حرفه‌آموزی ارائه شد.

گرامی افزود: این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت، کمپ‌های ترک اعتیاد، روستاها، پادگان، زندان و جوار دانشگاه‌ها در شهرستان گچساران به علاقه‌مندان به مهارت آموزی ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران عنوان کرد: در این دوره آموزشی ۳۰ نفر از کم بینایان و نابینایان این شهرستان با آموزش‌ها و مهارت‌های کامپیوتر آشنایی پیدا کردند.

وی در پایان از تمامی فعالان و دست‌اندرکاران امر خطیر توانمندسازی افراد نابینا و کم‌بینا دعوت به عمل می‌آورد تا با ورود به عرصه تأسیس آموزشگاه‎های آزاد فنی و حرفه‎ای با هدف آموزش مهارت‎های مورد نیاز این افراد پایگاه امنی برای شکوفا شدن استعدادها و هموارسازی مسیر اشتغال نابینایان ایجاد کند و بنگاه‎های کاریابی نیز موظف به همراهی و همیاری در این مهم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار