ولایتی در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان:

حضور پزشکان مسلمان در ایران مایه افتخار است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پزشکان شرکت‌کننده در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان از کشورهای مختلف در پست‌های مهم حضور دارند و این برای ما افتخاری بزرگ است.
کد خبر: ۶۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 31 July 2015
علی اکبر ولایتی در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که با حضور 400 پزشک جهان اسلام در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این مجموعه ارزشمند امروز عضو ناظر سازمان بین‌الملل است.

وی افزود: پزشکان حاضر از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا در پست‌های مهم حضور دارند و این برای ما افتخاری بزرگ است و می‌توانیم از ظرفیت بزرگ آنها استفاده کنیم.

ولایتی اظهار داشت: این افراد سال‌های طولانی در کشورهای مغرب زمین زندگی کردند و نه تنها مذهب و دین خود را فراموش نکردند، بلکه ارتباطات مختلفی داشته و در هر جای جهان نیاز به خدمتی بوده آن را انجام دادند و امیدوارم هرگونه همکاری با کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: جلسه‌‌ای امروز با رهبران این مجموعه داریم که امیدواریم ارتباطات منظم با دانشگاه‌های کشور برقرار شود و این آمادگی در این گروه وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران این آمادگی برای تحصیل علوم اسلامی فرزندان شیعه این اساتید وجود دارد و جامعةالمصطفی نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرده است تا در معارف اسلامی جوانان و فرزندان آنها کمک کند.

ولایتی تاکید کرد: تنش‌هایی که ناخواسته در کشورهای مسلمان و شیعه مانند عراق، یمن، سوریه و لبنان انجام شده است، باید برای کمک به آنها ساماندهی انجام شود.

وی با بیان اینکه تاثیر پزشکی ایرانی و اسلامی در برنامه فردا برای پزشکان عرضه می‌شود،‌ گفت: ایران دارای رتبه سوم در اهدای اعضای بدن است و بیش از یک میلیون نفر ایرانی کارت اهدای اعضای بدن دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار