توجه ویژه به دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی

معاون امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:طرح شهاب به معنای حذف مدارس استعدادهای درخشان نیست، بلکه نگاهی ویژه به دانش‌آموزان با استعداد در مدارس عادی دارد.
کد خبر: ۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴ 22 February 2015

معاون امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن باعث می‌شود دانش‌آموزان با قرآن انس بیشتری پیدا کرده و به نوعی آن را الگوی اصلی زندگی خویش قرار دهند.

شاهین نوش‌آبادی، معاون امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین افتتاحیه طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن کریم در جمع خبرنگاران، با اشاره به این طرح، ابراز کرد: این طرح قرآنی به منظور جلوگیری از ایجاد رقابت در مدارس استعدادهای درخشان در حال اجرا است زیرا در بخش مسابقات شرکتکنندگان تنها با نیت کسب مقام حضور می‌یابد ولی در این طرح این‌گونه نیست.

نوش‌آبادی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است، گفت: بیش از 80 درصد دانش‌آموزان هر مدرسه در این طرح که در چهار بخش قرائت، مفاهیم، حفظ و تفسیر برگزار می‌شود، شرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید اخلاق را در میان دانش‌آموزان توسعه دهیم، ابراز کرد: برگزاری چنین طرح‌هایی باعث می‌شود دانش‌آموزان با قرآن کریم انس بیشتری پیدا کرده و به نوعی آن را الگوی اصلی زندگی خویش قرار دهند.

معاون امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به طرح شهاب، بیان کرد: طرح شهاب به معنای حذف مدارس استعدادهای درخشان نیست، بلکه نگاهی ویژه به دانش‌آموزان با استعداد در مدارس عادی دارد.

نوش‌آبادی با بیان اینکه 85 هزار مدرسه در کل کشور وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد، تنها 700 مدرسه ویژه استعدادهای درخشان فعال هستند که دانش‌آموزان در آن مدارس به آموزش علوم مختلف می‌پردازند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار