عدم اختصاص اعتبار به مدیریت بحران خراسان جنوبي

استاندار خراسان جنوبی، با بيان اينكه مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به مدیریت بحران كشور اختصاص يافته است، گفت: این اعتبارات اقدام مناسبی برای مدیریت بحران است اما تاکنون هیچ اعتباری به استان اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۷۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 03 August 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان جنوبي، ? وجه الله خدمتگزار، امروز (12 مرداد ماه) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: در حال حاضر مشکلی که در استان داریم این است که مدیران استانی اختیارات کمی دارند و این امر باعث عدم پیشرفت استان می‌شود.
وي ادامه داد: یکی از مباحثی که مرتب روی آن بحث می‌شود در اختیار گرفتن امکانات و اختیارت برای مدیران استانی است و ما باید تمام تلاش خود را در راستای افزایش اختیارات مدیران استانی در تمام سطوح دنبال کنیم تا از منابعی که در اختیار منابع بالا دست است استفاده کنیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران استانی باید درخواست خود را برای تفویض اختیار به ما اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.
خدمتگزار با اشاره به اینکه مدیریت بحران در استان با استانداري و در کشور با وزارت کشور است، اظهارکرد: در حال حاضر هیچ اعتباری در زمینه مدیریت بحران در استان نداریم و پیگیر دريافت اعتبار براي مدیریت بحران از وزارت کشور هستیم.
دريافت ۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای در سال گذشته
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۱۷ سال است که با بحران خشکسالی مواجه است، گفت: بیش از ۴۵۰ روستای استان با تانکر آب رسانی می‌شود و سال گذشته ۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای استان مصوب شد که از این میزان ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافت.
استاندار خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به منظور پیشگیری و مقابله با روند فزاینده پدیده‌هایی نظیر گرد و غبار و خشکسالی، حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور و احیا و پایش آن به حفاظت محیط زیست،۱۰ هزار میلیارد ریال جهت کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه روش‌های نوین آبیاری، ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت تقویت صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی و ۵ هزار میلیارد ریال نیز جهت تجهیز واحدهای راهداری مستقر در راه‌های کشور به منظور امدادرسانی و آمادگی و پیشگیری از حوادث و سوانح در جاده‌ها از قبیل برف و سیل، به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
خدمتگزار خاطرنشان كرد: این اعتبارات اقدام مناسبی برای مدیریت بحران است اما تاکنون هیچ اعتباری به استان اختصاص نیافته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار