بر خلاف رای کمیسیون فرهنگی

لایحه یک میلیاردی در کرج تصویب شد!

حال باید پرسید که مخالفان لایح فوق که در جلسه کمیسیون فرهنگی به آن رای ندادند، چگونه در جلسه علنی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، نظر خود را تغییر داده و ناگهان موافق صرف هزینه میلیاردی شدند!
کد خبر: ۷۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 03 August 2015

به گزارش تابناک – البرز: هر ساله در آستانه روز خبرنگار، برخی از نهادها، دستگاه ها و سازمان ها به بهانه برگزاری آئین روز خبرنگار، هزینه های سنگینی را برای برگزاری این مراسم و پرداخت هدیه به خبرنگاران و روزنامه نگاران صرف می کنند.
این روال به نوعی به یک سنت غیر قابل تغییر تبدیل شده است.
این در حالی است که چندی پیش از کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خبر رسید که امسال شهرداری کرج و شورای شهر بودجه ای برای تقدیر از خبرنگاران در نظر نمی گیرند.
به همین دلیل لایحه پیشنهادی شهرداری کرج برای تجلیل از خبرنگاران در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر رای نیاورد.
بر اساس این لایحه قرار بود برای برگزاری آیین روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه یک میلیارد ریال از سوی شورای اسلامی شهر کرج اختصاص یابد که لایحه فوق روز سه شنبه در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این کلانشهر بررسی شد.
از 11 عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، 6 نفر آنان رای مخالف دادند و تصویب نشد.
در همان مقطع، تابناک البرز نوشت: تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران به طور قطع اقدامی مثبت است، اما تجلیل از تلاشگران عرصه اطلاع رسانی با این موضوع که دستگاه ها موظف به پرداخت هدیه نقدی هستند، منافات دارد و از تصمیم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج حمایت کرد.
اما نکته قابل توجه این است که لایحه فوق علیرغم رد شدن در کمیسیون فرهنگی، به صحن علنی شورا آمده و در این صحن تصویب شده است.
در این ارتباط جلسه علنی شورای شهر با حضور نائب رئیس و اعضای شورا، قائم مقام شهردار، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج برگزار شد، لایحه شهرداری برای تجلیل از خبرنگاران به مناسبت 17 مردادماه و روز خبرنگار در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج با اکثربت آرا به تصویب رسید.
بر این اساس مبلغ 100 میلیون تومان برای تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری در نظر گرفته شد که مقرر شد جزئیات برگزاری این مراسم در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.
حال باید پرسید که مخالفان لایح فوق که در جلسه کمیسیون فرهنگی به آن رای ندادند، چگونه در جلسه علنی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، نظر خود را تغییر داده و ناگهان موافق صرف هزینه میلیاردی شدند!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار