تلفن همراه آمار تصادفات را افزایش می‌دهد

کد خبر: ۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 03 August 2015


رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: خطر تصادف‌ هنگام‌ استفاده‌ از تلفن‌ همراه‌، چهار برابر خطر تصادف‌ در حالت‌ عادی‌ است‌.
سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه به زیاد شدن تصادفات و حوادث ناگوار منجر شده به طوری که بر اثر بی‌احتیاطی زمینه وقوع حوادث ناگوار نیز به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: هم رانندگان و هم عابران پیاده باید با پرهیز از استفاده تلفن همراه در هنگام رانندگی و گذر از خیابان، گذرگاه‌ها و معابر بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نباید سالخوردگان و کودکان بدون سرپرست و همراه در معابر تردد داشته باشند و در صورت عبور و مرور افراد مختلف نیز باید توجه داشته باشیم تا این امر از گذرگاه‌های امن، خط‌کشی‌ شده و معابر ایمن انجام شود.
اکبری ادامه داد: متولیان امر ترافیک باید به ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده توجه جدی داشته باشند و در این زمینه سعی کنند تا با فرهنگ‌سازی و اقدامات اساسی سلامت افراد در حال گذر از این پیاده‌روها تامین شده و امکان بروز حوادث به حداقل برسد.
رئیس پلیس راهور استان البرز در پایان با بیان اینکه متاسفانه بروز حوادث رانندگی و تصادفات درون شهری به دلیل بی‌احتیاطی‌ها در استفاده از تلفن همراه و دل مشغولی‌های ناشی از آن افزایش یافته است، بیان کرد: با همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌ها تلاشمان بر این است تا در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز رانندگی با احداث پل‌های عابر پیاده وقوع این حوادث را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار