همدان پلاسما صادرمی کند

مدیرعامل انتقال خون استان همدان گفت: ارسال پلاسما از همدان برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 03 August 2015
مدیرعامل انتقال خون استان همدان گفت: ارسال پلاسما از همدان برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس؛افشین محمدی با بیان اینکه تویسرکان آماده در اختیار گذاشتن فضا برای اهدای خون شهروندان تویسرکانی است، اظهار کرد: در نهاوند و تویسرکان وجود فضا و ساختمانی که اهدای خون به روز داشته باشند، مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم خریداری شده است، بیان کرد: رایزنی با مسئولان این شهرستان‌ها صورت گرفته تا در اسرع وقت بتوان فضایی را در اختیار گذاشت تا متقاضیان اهدای خون از این مسئله رضایتمند باشند.

مدیرعامل انتقال خون همدان با بیان اینکه تیم‌های اهدای خون ثابت است، افزود: تیم‌های ثابت اهدای خون دو روز در هفته در یک مرکز مستقر می‌شود به طوری که روزهای شانزدهم و سی‌ام هر ماه در نهاوند و پنجم و بیستم هر ماه در تویسرکان حضور می‌یابند.

وی بر ضرورت وجود فضای ثابت اهدای خون در هر شهرستان تأکید کرد و گفت: در راستای افزایش آمار اهدای خون باید مرکز ثابتی در این شهرستان‌ها در نظر گرفته شود.

محمدی با بیان اینکه امسال زیرساخت اجرای برنامه‌ ارسال پلاسما برای تهیه داروهای مشتق از پلاسماست، اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت هزینه گزافی برای تأمین داروهای مشتق از پلاسما متقبل می‌شد، بر این اساس این برنامه امسال عملیاتی می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز ارسال پلاسما اخذ شد، بیان کرد: در حال حاضر درصدد ارتقای سردخانه‌ها هستیم تا بتوان امسال نسبت به ارسال پلاسما اقدام کرد.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه اکنون در حال تهیه زیرساخت برای ارسال پلاسما هستیم، بیان کرد:ارسال پلاسما خیلی مهم است زیرا شرایط ارسال آن خاص است.

وی یادآور شد: اکنون استان همدان با تأمین مازاد فراورده‌های خونی به دنبال ارسال فراورده‌های خونی مازاد به استان‌های نیازمند است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر کیسه‌های اهدای خون از بهترین نوع کیسه‌هاست، افزود: کیسه‌های اهدای خون اکنون با استانداردها مطابقت دارد و کیسه‌های با جنس نامرغوب از چرخه مصرف خارج شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار