آمار بالای تلفات عابران پیاده در اردبیل

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در چهار ماه گذشته عابران پیاده 63 درصد از مجروحان حوادث رانندگی در استان را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 04 August 2015
سرهنگ رحیم آقامحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که بیشتر تصادفات منجر به جرح و فوت در داخل شهر مختص عابران پیاده است افزود: پنج درصد از مجموع فوت شدگان حوادث رانندگی در استان نیز مربوط به آنها است.
او اظهار کرد: بیشترین تلفات عابران پیاده در این مدت متوجه افراد سالخورده بالای 50 سال و افراد خردسال کمتر از هشت سال است.
وی از مهم ترین دلایل وقوع این تصادفات را عدم توجه به جلو توسط رانندگان وسایط نقلیه و استفاده از تلفن همراه ، تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به مقررات ، تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی ، عدم استفاده عابران پیاده از گذرگاه های خط کشی شده و پل های روگذر و ورود ناگهانی آنها به معابر شهری ذکر کرد.
او افزود: ایمن سازی گذرگاه های عابران پیاده توسط ارگان های ذیربط ، آموزش همگانی خانواده ها از طریق رسانه های جمعی و کمک به افراد سالخورده و خردسال هنگام عبور از عرض خیابان از مهم ترین راهکارهای ممکن برای کاهش آمار تلفات عابران پیاده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار