مشارکت مردم در راه‌اندازی تولیدی های روستایی البرز

کد خبر: ۷۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 05 August 2015


مدیر کل امور روستایی و شورا استانداری البرز با بیان اینکه طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی روستایی در البرز اجرا شود، گفت: دستورالعمل این طرح را به فرمانداران ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدرضا رضوی‌اکمل در کارگاه آموزشی تب مالت که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم از چندی پیش انجام شده بود ولی به دلیل وقوع سیل اخیر در روستای سیجان برگزاری این مراسم به تعویق افتاد و امروز این مراسم برگزار شد.

وی با بیان اینکه علت تشکیل این جلسه بارش باران‌های اخیر بود که به وقوع سیل در روستای سیجان منجر شد، بیان کرد: به علت کم‌کاری برخی از مسئولان این نعمت تبدیل به نقمت شد.

مدیر کل امور روستایی و شورا استانداری البرز با اشاره به اینکه اگر افرادی که مسئولیتی را برعهده دارند به وظایف خود به درستی عمل کنند کمتر شاهد بروز چنین وقایعی می‌شویم، متذکر شد:پس از وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در بسیاری از کشورهای جهان تخریب‌های کمتری به وجود می‌آید.

رضوی‌اکمل ادامه داد: در بسیاری از مناطق جهان توجه بیشتری را نسبت به اینگونه حوادث معطوف می‌سازند تا بتوانند در برابر آن‌ها کمتر زیان ببینند.

وی با بیان اینکه ما هم با انجام تکالیف خود به عنوان مسئول می‌توانیم آثار مخرب این وقایع را کاهش دهیم، گفت: ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز، طرح‌های آبخیزداری و مقاوم‌سازی سهم بزرگی در بروز حوادث غیرمترقبه دارد.

مدیر کل امور روستایی و شورا استانداری البرز با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی موضوع تب مالت مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: از سال 89 تا 92 آمار تب مالت در استان البرز رو به افزایش بوده است و امیدواریم این روند روبه افزایش کاهش یابد.

رضوی‌اکمل با بیان اینکه دستورالعمل طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی روستایی را به فرمانداران ابلاغ کرده‌ایم تا اجرا کنند، بیان کرد: از دهیاران تقاضا می‌کنم که این طرح را با اهتمام جدی پیگیری کنند چون، دهیاران مدیرعاملانی هستند که اختیارات زیادی دارند تا در جهت توسعه روستاهای خود فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی روستایی نگاه همه‌جانبه‌نگر دهیاران را می‌خواهد تا به یک رشد خوب در این زمینه دست یابیم، متذکر شد: در این طرح می‌توان به متقاضیان اجرای آن وام اعطا کرد.

مدیر کل امور روستایی و شورا استانداری البرز با اشاره به اینکه پتانسیل بالایی در روستاهای استان البرز وجود دارد، گفت: روستاها می‌توانند به توسعه بیشتری برسند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان به فعالیت در زمینه تولید ثروت در روستاها پرداخت.

رضوی‌اکمل با بیان اینکه امیدواریم امسال سال مشارکت مردم در توسعه روستاها باشد، اظهار داشت: در کنار این توسعه می‌توان فرهنگ و مباحث اجتماعی را هم ارتقاء بخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار