آب دریاچه ارومیه تا اوایل فصل آبی 70 سانتی‌متر کاهش می‌یابد

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه تا شهریور امسال یک متر از آب دریاچه ارومیه کاهش می‌یابد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که با توجه به گرمای شدید هوا در استان و از یک سو نیز میزان ورودی به دریاچه، میزان تبخیر تا اوایل فصل آبی به 70 سانتی‌متر برسد.
کد خبر: ۷۵۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ 03 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرهاد سرخوش، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز امروز دریاچه ارومیه 1271.92 سانتی‌متر بوده و در مقایسه با مشابه سال گذشته افزایش 106 سانتی‌متری تراز را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن وسعت دریاچه سه هزار و 254 کیلومتر مربع بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در همین روز، 840 کیلومتر مربع افزایش داشته است.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حجم آب دریاچه ارومیه پنج میلیارد و 320 میلیون مترمکعب است افزود: در حجم آب نیز شاهد افزایش سه میلیارد و 40 میلیون مترمکعبی دریاچه هستیم.

وی با اشاره به افزایش دما هوای در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه ورودی روزانه آب از رودخانه‌های زرینه، گدار، باراندوز، نازلوچای و شهرچای ارومیه وجود دارد، جلوی تبخیر آن گرفته می‌شود و اگر این ورودی آب، قطع شود هر روز شاهد تبخیر یک تا دو سانتی‌متری دریاچه خواهیم بود.

سرخوش با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه تا شهریور امسال یک متر از آب دریاچه ارومیه کاهش می‌یابد اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که با توجه به گرمای شدید هوا در استان و از یک سو نیز میزان ورودی به دریاچه، میزان تبخیر تا اوایل فصل آبی به 70 سانتی‌متر برسد.

وی با اشاره به رهاسازی آب از سد بوکان بیان کرد: روزانه 44 مترمکعب بر ثانیه از این سد آب وارد دریاچه شده، البته آن هم پس از برداشت منابع و مصارف کشاورزی کشاورزان آن منطقه انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار