مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد؛

90 میلیارد تومان میزان مشارکت‌های خیران در خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشارکت ۹۰ میلیارد تومانی خیران نیک‌اندیش را داشتیم که این میزان به نسبت سال قبل از آن رشدی ۱۷ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۶۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 16 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور، اظهار داشت: مشکل مسکن خانواده‌های دارای معلول این گروه از خانوارهای جامعه را که اکثراً اجاره‌نشین هستند رنجانده و از سال ۹۴ طرح مسکن معلولان با هدف رفع مشکل معلولان با مشارکت‌های بنیاد مسکن و خیران نیک‌اندیش کلید خورد و مشکل اصلی ۷۰ درصد جامعه بحث مسکن است و اکثر آن‌ها مددجوی بهزیستی هستند.

وی افزود: خراسان رضوی دومین استان کشور به لحاظ تعداد معلول بوده و در دو سال اخیر ۵۱۸ واحد مسکونی و از سال ۸۹ تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶ واحد ساخته شده شده که ۴۸۶۴ تحویل شده و ۵۱۷۲ واحد هم در حال احداث است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته مشارکت ۹۰ میلیارد تومانی خیران نیک‌اندیش را داشتیم، خاطرنشان کرد: این میزان به نسبت سال قبل از آن رشدی ۱۷ درصدی داشته است و بالاترین میزان مشارکت‌ها و رشدها را در خراسان رضوی داشتیم.

پوریوسف تصریح کرد: در همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور که در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیر ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و نیز ۲۰۰ خیر نیک‌اندیش برگزار می‌شود می‌خواهیم گامی بلند در رفع مشکل معلولان برداریم، مراسمی که با همت خود خیران برگزار می‌شود و هیچگونه بودجه دولتی هزینه نشده است.

وی تاکید کرد: در سطح استان ۱۲ هزار ۲۵۳ خیر ثبت‌شده اعم خُرد و کلان داریم و تمامی خیران نیک‌اندیش در رفع مشکلات معلولان سهیم هستند و به‌طور متوسط هزینه نگهداری ماهانه هر معلول ۲۵ میلیون ریال است که بین ۷۵۰ تا ۹۲۵ هزار تومان از طرف بهزیستی و مابقی از طرف خیران نیک‌اندیش حاضر در ۲۸۶ خیریه استان تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار