با حضور دستجات عزاداری

استقبال از محرم در اردبیل به روایت تصویر

هجدهمین همایش استقبال از محرم با حضور دستجات عزاداری شامگاه سه‌شنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 28 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل،هجدهمین همایش استقبال از محرم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مسئولان استانی، مردم دارالارشاد و دستجات عزاداری شامگاه سه‌شنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن عاملی در این مراسم، اظهار کرد: حسینیت باید در رفتارهای اجتماعی و جامعه نمود عینی پیدا کرده و تاثیر خود را در سبک و سیاق زندگی فردی نیز نشان دهد و اگر این چنین باشد آن زمان تفاوت بین ما که اعتقاد به حسین داشته و رهرو اندیشه حسینی هستیم با سایرین نمایان می‌شود.

وی افزود: نهضت حسینی نهضتی اصلاحی بوده و امام حسین(ع) شهید اصلاح است چرا که امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه تلاش می‌کرد و از این رو فساد و مفسدان جایی در دستگاه امام حسین(ع) نداشته و هیچ شخص مفسدی نمی‌تواند حسینی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به آن‌که نهضت امام حسین(ع) نهضتی اصلاحی بود پس باید حسینیت ما نیز رنگ و بوی اصلاحی داشته باشد و در اصلاح خود، خانواده و جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و زمانی‌که لبیک‌گوی امام حسین(ع) هستیم باید به‌صورت تمام و کمال رهرو وی باشیم و بنا به لبیکی که گفته‌ایم باید خصلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(ع) را در زندگی خود جاری سازیم.

وی تشریح کرد: بیعت با حسین(ع) بیعت با خدا بوده و اراده آن امام شهید، اراده‌ای الهی است و زمانی‌که ایشان تاکید به برپایی نماز داشته و نماز را حافظ انسان از فحشا و منکر می‌دانند پس این موضوع باید در جامعه‌ای که عشق به او دارد نمود پیدا کرده و چنین جامعه‌ای به دور از منکر، فحشا، فساد، دروغ، بی عدالتی، تبعیض و گناه باشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کشور ما در سیاست‌های خارجی خود عملکرد بسیار مناسبی داشته به‌طوری‌که حسرت را بر دل دشمنان اسلام قرار داده، در سبک و آداب زندگی و مسائل مالی نیز باید تمام تلاش خود را برای تقویت نقطه اشتراک بین اعتقاد به اندیشه حسینی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: وهابیت و دشمنان شیعه با به راه‌انداختن دسیسه‌های مختلف سعی در تضعیف قدرت شیعه و تفکر حسینی دارند اما شیعیان واقعی همواره با آگاهی بالا در برابر نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کرده و این چنین شور و شوق حسینی را به راه انداخته‌اند.

وی گفت: عزاداران حسین باید در مراسمات عزاداری خود با آگاهی بالا شرکت کرده و از خرافه‌پردازی و اقداماتی از این قبیل که فرصت سوء استفاده به دشمنان می‌دهد، پرهیز کنند و در عزاداری‌های خود احترام به آرامش و آسایش مردم را در نظر بگیرند.

همچنین در این مراسم از پیرغلامان دربار حسینی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار