گشایش سینما سراب آبدانان

کد خبر: ۷۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲ 09 October 2019

با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان و مسئولان محلی سینما سراب آبدانان با ظرفیت ۱۵۰ صندلی و با نمایش فیلمهای روز کشور در محل اداره ارشاد اسلامی آبدانان گشایش و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

به گزارش تابناک ایلام ؛مدیرکل ارشاد اسلامی استان در خلال این افتتاحیه گفت سینما یکی از بسترهای مهم توسعه فرهنگی است که امروزه مهمترین و موثرترین عنصر انتقال روش های زندگی را ایفا میکند بطوریکه این کالایی فرهنگی نیاز روزانه مردم را با نمایش آنلاین و به روز فیلمها برآورده می کند.

عمران خودآموز بیان داشت آبدانان از قدیم الایام به همراه مرکز استان تنها شهرستانی بود که برای اولین بار صاحب سینما با تجهیزات کامل و سالن مخصوص نمایش شد لکن بنا به دلایلی تعطیل و اینک با درایت بچه های این شهر و با همکاری ارشاد اسلامی سینما سراب برای استفاده هنردوستان شهر فرهنگ و دانش راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با انتقاد از واگذاری و اجاره سالن چند منظوره این شهر به بخش خصوصی گفت این سالن فرهنگی با دو فضای گاری متعلق به اداره کل ارشاد اسلامی و با هدف فعالیتهای فرهنگی در تملک کتابخانه است، اما متاسفانه مغایر با اساسنامه آن به بخش خصوصی اجاره و استفاده غیر فرهنگی از آن می شود. وی خواستار  لغو هر چه زودتر قرارداد آن و استرداد به فعالیتهای فرهنگی هنری شد.

یادآور می شود سینما هنر آبدانان در سال ۱۳۷۵ با شراکت بخش خصوصی و سینماشهر تهران احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت اما سالهاست به سبب مناقشه بین مالکین بلااستفاده مانده و قصه آن به کلاف سردر گم فضای فرهنگی هنری این شهر تبدیل شده است.

آبدانان بهروز مردانی

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار