زنبورداران هم مشکلات صنفی دارند

فعال تر شدن اتحادیه زنبورداران برای حمایت صنفی

ورود افراد سودجو به این حرفه زنبورداری، عرضه عسلهای تقلبی در جاده های استان توسط افراد عمدتا غیر بومی و شیوع برخی بیماریهای زنبور عسل از عواملی بوده اند که در چند سال گذشته باعث ضرر و زیان زنبورداران استان شده است.
کد خبر: ۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 25 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، عسل به عنوان يكي از مغذي ترين و مقوي ترين مواد غذايي است اثرات شفا بخش و مفيدش باعث محبوبيت آن شده است. با توجه به اینکه جغرافیای مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه دامنه های سبلان از طبیعت پرگل و گیاه کوهستانی برخوردار است، از دوران های بسیار دور همواره کیفیت عسل سبلان منحصر بفرد و معروف بوده است و عسل آن به تمام نقاط كشور و حتي كشورهاي همسايه صادر مي شود.

با این حال ورود افراد سودجو به این حرفه ، عرضه عسلهای تقلبی در جاده های استان توسط افراد عمدتا غیر بومی و شیوع برخی بیماریهای زنبور عسل از عواملی بوده اند که در چند سال گذشته باعث ضرر و زیان زنبورداران استان شده است.

زنبورداران باسابقه می گویند 12 ماه از سال را به همراه کلونی ها و کندوهایشان از اين شهر به آن شهر و از این منطقه به آن منطقه مي رويم تا بتوانيم عسل مرغوبی را توليد و تحويل بازار دهيم اما متاسفانه مسئولان حمايت چندانی از ما نمی کنند.

آنها می گویند داروهای ویژه بیماریهای زنبور عسل گران و كمياب هستند و به آساني نمي توان آن را تهيه كرد و این مسئله باعث وارد آمدن خسارت های زيادي به زنبورداران مي شود.

به گفته «لطف اله نامور» مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل در حال حاضر اتحاديه شركت هاي تعاوني زنبورداران استان اردبيل با بيش از 4 هزار و 500 نفر عضو قصد دارد فعالیت های صنفی خود را برای حمایت از زنبورداران گسترش دهد.

وی اضافه كرد: زنبورداران منطقه با تشكيل اتحاديه اميدوار هستند كه برخي مشكلات و مطالبات قانونی شان راحت تر و سرزیع تر از گذشته توسط اتحادیه از سازمان جهاد كشاورزي استان پيگيري شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار