مجید قدمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی متوسطه حرفه ای دختران رشت، کیفیت بخشی مدارس استثنایی را از جمله راهبردهای اصلی این سازمان عنوان کرد.
وی برنامه محوری و علمی بودن برنامه ها را از دیگر راهبردهای اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نام برد و اظهار کرد: اصول حاکم برای اجرای راهبردها و برنامه های سازمان تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید با همدلی و همراهی مسایل مربوط به دانش آموزان از قبیل سرویس ، بیمه درمان ، کتاب های درسی، تجهیزات و امکانات را مرتفع کنیم.
قدمی با بیان این که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تلاش های موثری انجام گرفته ، تصریح کرد: ما نیازمند به استفاده از تجارب دیگران برای رسیدن به نقطه ایده ال هستیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کار سخت معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: معلمی در مدارس استثنایی از جنس عشق و علاقه است.
وی احداث مدارس استثنایی را مانند ساخت قطعه ای از بهشت توصیف کرد و اظهار داشت: افتتاح واحدهای آموزشی استثنایی نشان از توجه دولت به تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
قدمی با اشاره به توانمندی های دانش آموزان استثنایی یادآور شد: معلمان و سایر دست اندرکاران در آموزش و پرورش استثنایی در شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان نقش مهمی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از معلمان دانش آموزان استثنایی گفت: همه ما با توجه به سختی کار و هنر شیوه تدریس این دانش آموزان، باید قدردان معلمان استثنایی باشیم.
مهدی حاجتی با اشاره به توجه ارزشمند دولت به دانش آموزان استثنایی افزود: در نظام مقدس اسلامی با تاکیدات مقام معظم رهبری امکانات مختلف آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مانند سایر دانش آموزان عادی فراهم شده است.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان هم در این مراسم گفت: فضاهای آموزشی یکی از امن ترین فضاها در سطح کشور است.
علی اوسط اکبری مقدم افزود:در ساخت فضاهای آموزشی از استانداردهای روز و دانش فنی استفاده می شود.
مدرسه استثنایی متوسطه حرفه ای دختران رشت در زمینی به مساحت 750 مترمربع زیربنا در دو طبقه شامل 9 کلاس و با اعتبار بیش از 700 میلیون تومان در مجتمع ابریشم در رشت افتتاح شد.
بیش از دو هزار و 200 دانش آموز در 49 واحد آموزشی استثنایی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
استان گیلان دارای بیش از 376 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی تحصیل می کنند.