کاهش 29 درصدی تلفات جاده‌ای درون‌شهری در گیلان

کد خبر: ۸۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 22 August 2015


فرمانده انتظامی گیلان از کاهش 29 درصدی تلفات جاده‌ای درون‌شهری و 14 درصدی کشته‌شدگان برون‌شهری از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار ابراهیم قائدرحمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 29 درصدی فوت‌شدگان تصادفات جاده‌ای درون‌شهری از ابتدای امسال تاکنون در گیلان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری کشته‌شدگان برون‌شهری گیلان 14 درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش تلفات جاده‌ای در مدت چهار سال گذشته به طور متوالی در گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 17 درصد کاهش کشته‌شدگان درون و برون‌شهری در گیلان داشتیم.

قائدرحمتی ایمن‌سازی خودروها توسط کارخانه‌های خودروسازی، ارتقای خدمات‌رسانی گروه‌های امداد و نجات، ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه، تجهیز جاده‌ها و ... را از عوامل کاهش تلفات جاده‌ای در گیلان برشمرد و بیان کرد: کاهش تلفات جاده‌ای در استان امکانپذیر است و این امر با فعالیت در بخش فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه انسان مهم‌ترین عامل در تصادفات است، تصریح کرد: عامل انسانی با وجود بهترین خودرو، جاده و امداد و نجات می‌تواند مشکل ایجاد کند.

وی همکاری رسانه‌ها با پلیس در کاهش تلفات جاده‌ای را موثر عنوان کرد و گفت: ارتقای آگاهی مردم موجب کاهش تصادفات در جاده‌ها می‌شود.

قائدرحمتی در ادامه با اشاره به طرح‌های عملیاتی پلیس برای انتظام‌بخشی در جامعه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون طرح‌های عملیاتی پلیس چهار درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان به عملیات‌های پلیسی در مورد تماس‌های مردم با تلفن 110 اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 14 درصد عملیات‌های پلیسی در راستای تماس مردم با 110 افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین مردم در هر دقیقه یک تماس با پلیس دارند، خاطرنشان کرد: 82 درصد مردم در کنترل صحت عمل پلیس در مقوله تماس‌های 110 ابراز رضایت کردند و 18 درصد اظهار گلایه داشتند.

قائدرحمتی بیشترین تماس مردم با تلفن فوریت‌های پلیسی 110 را مربوط به راهور و مسائل ترافیکی خواند و بیان کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند در تصادفات تا سقف پنج میلیون تومان نیازی به کروکی پلیس نیست.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: اگر در تصادفات بالای پنج میلیون تومان خسارت جرحی وجود نداشته باشد، رانندگان با حفظ آثار باید راه را باز کنند تا موضوع توسط پلیس بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار