نقشه راه توسعه منابع طبیعی گیلان تدوین شد

کد خبر: ۸۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 24 August 2015


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: نقشه راه حفاظت و توسعه منابع طبیعی گیلان بر پایه مشارکت مردمی تدوین شده است.
خبرگزاری فارس: نقشه راه توسعه منابع طبیعی گیلان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، داوود زارع عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به وجود یک میلیون و 17 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در استان اظهار کرد: تثبیت مالکیت دولت و شناسایی عرصه‌های طبیعی از جمله برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است.

وی از تدوین نقشه راه حفاظت و توسعه منابع طبیعی گیلان بر پایه مشارکت مردمی خبر داد و افزود: مشارکت مردم در طرح‌های آبخیزداری به صورت جامع پیش‌بینی شده است.

زارع با تاکید بر پیگیری اجرای طرح کاداستر برای حراست از اراضی منابع طبیعی در استان، بیان کرد: گیلان دارای 29 حوضه آبخیز است و در هفت حوضه آبخیز عملیات مکانیکی و بیولوژیکی را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به وجود 270 کیلومتر نوار ساحلی در استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری ساحل در استان پیگیری می‌شود.

وی از آزادسازی 92 درصد از ساحل گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال 29 فقره پرونده تخلف تخریب و تجاوز عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده و 86 هکتار از اراضی انزلی، آستارا و لنگرود رفع تصرف شده است.

زارع با اشاره به یک‌هزار و 137 هکتار تخریب و تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی گیلان در 10 سال گذشته، خاطرنشان کرد: احیای 17 هزار و 272 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در استان در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به تقدیم سه شهید برای رفع تجاوز عرصه‌های منابع طبیعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ماموران منابع طبیعی به دلیل مقابله با تخریب‌کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی در بیمارستان پورسینای رشت بستری شده است.

وی با تاکید براینکه پهنه گسترده منابع طبیعی گیلان نیازمند حمایت است، اظهار کرد: به ازای حفاظت 12 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی یک نفر نیروی انسانی در کشور به‌کارگیری می‌شود و این رقم در دنیا یک نفر به ازای هر یک‌هزار هکتار است.

زارع مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: شهرداران در توسعه فضای سبز اطراف شهرها باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار