تخصیص اعتبار برای احداث سد عمارت گرمی

سرپرست فرمانداری گرمی مغان از تخصیص 900 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد عمارت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 25 August 2015
میرعلی رحیمی زاد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:برای احداث سد عمارت که از ده سال پیش آغاز شده تاکنون 600 میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.
وی افزود: با تشخیص و نظر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مهار آب های مرزی کشور امسال نیز 900 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات احداث سد عمارت در اختیار شرکت آب منطقه ای استان قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید از دادن شعارهای بیهوده و بی نتیجه پرهیز می کند، اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از سد عمارت در سه سال آینه هدفگذاری شده است.
این مسوول پایاب سد عمارت را 13هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد:با بهره گیری از این سد مناطق وسیعی از اراضی دیم به آبی تبدیل و تحول عظیمی در بخش کشاورزی و اقتصاد شهرستان ایجاد خواهد شد.
سرپرست فرمانداری گرمی مغان گفت:در حالی که هر چهار هکتار زمین زراعی اشتغال و درآمد پایدار یک نفر را فراهم می آورد پیش بینی می شود با بهره گیری از سدعمارت زمینه اشتغال پایدار بیش از سه هزار نفر ایجاد شود.
رحیمی زاد از مشغول به کار بودن بیش از 200 نفر در حوزه های عمرانی،تدارکاتی و ترابری کارگاه سدعمارت خبر داد و اضافه کرد: استفاده از نیروهای بومی و منطقه ای در عملیات احداث سد در الویت قرار دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر سد عمارت احداث سد تازه کند انگوت نیز در گرمی مغان آغاز شده و پنج سد دیگر در مراحل مطالعه یا پایان مطالعه فنی قرار دارند.
گرمی مغان با 9 رودخانه دائمی و فصلی در شمال اردبیل و در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و سدعمارت بزرگ ترین سد مخزنی شمالغرب کشور در بستر رودخانه (دره رود) در بخش انگوت این شهرستان احداث می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار