اطلاع رسانی؛مهمترین راهکارپیشگیری ازایدز

فرماندار بهار گفت: آموزش و اطلاع رساني مهمترين راهکار پيشگيري، مراقبت و درمان HIV/AIDS مي‌باشد.
کد خبر: ۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸ 26 February 2015

فرماندار بهار گفت: آموزش و اطلاع رساني مهمترين راهکار پيشگيري، مراقبت و درمان HIV/AIDS مي‌باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن مرادي در کارگروه ايدز شهرستان بهار پناه از فعاليت پنج گانه، کميته آموزش و اطلاع رساني، کميته کاهش آسيب ايدز در جامعه، کميته مراقبت و درمان، کميته حمايت اجتماعي و کميته پايش و ارزشيابي ايدز در شهرستان خبر داد و افزود: در شرايط کنوني آموزش اصلي ترين محور کنترل ايدز در جامعه است.

مرادي پناه با اشاره به اهميت اجتماعي و پزشکي و درماني بيماري ايدز اظهارداشت: خدمات درماني و مراقبتي جهت بيماران مبتلا به ايدز براي آنکه بتواند موثر باشد بايد با سطح کيفي مطلوبي ارائه شود.

مدير شبکه بهداشت و درمان بهار نيز در ادامه از مشارکت ادارات و نهادهاي مرتبط با اين مسئله با مرکز بهداشت تشکر  کرد و با توجه به اهميت اجتماعي و پزشکي و درماني مسئله ايدز خواستار تعامل و همکاري جدي ادارات و نهادها با شبکه بهداشت شهرستان شد.

دکتر محمد به‌نشان به نشان همه گير کردن آموزش و اطلاع رساني را در کاهش ايدز در جامعه مفيد دانست و تصريح کرد: در اين زمينه نقش خانواده ها، مراکز فرهنگي، ديني و دانشگاه ها و آموزش و پرورش کليدي است.

وی با اشاره به آمار فعلي مبتلايان ايدز در شهرستان بهار گفت: تعداد موارد ثبت شده شهرستان بهار 28 نفر مي باشد که از اين تعداد 23 نفر مرد و 5 نفر زن مي باشدو سياست در جهت مبارزه و پيشگيري از اين بيماري مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار