فرماندار یزد :

یزد قطب درمانی کشور می شود

فرماندار یزد در جمع مسئولان شهرستان رفسنجان گفت: بحران خشکسالی چندین ساله باعث شده یزدی‌ها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند و هم‌اینک نیز در صنعت به سمت صنایعی که نیاز کمی به آب دارند گام برداشته شده است.
کد خبر: ۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 28 February 2015

به گزارش تابناک یزد، محمود شاکری شمسی در جمع مسئولان شهرستان رفسنجان گفت: بحران خشکسالی چندین ساله باعث شده یزدی‌ها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند و هم‌اینک نیز در صنعت به سمت صنایعی که نیاز کمی به آب دارند گام برداشته شده است.

وی ادامه داد: استان یزد دارای 10 شهرستان، 22 بخش و 21 شهر است که یک میلیون و 100 هزار جمعیت را در خود جای داده است.

فرماندار یزد عنوان کرد: بیش از 600 هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان یزد ساکن هستند و این شهرستان 2 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت دارد.

شاکری شمسی ادامه داد: شهرستان یزد دارای 2 بخش مرکزی و زارچ و چهار شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ است و 95 درصد مردم ساکن شهرها و تنها پنج درصد ساکن روستاها هستند و به ازای هر کیلومتر مربع 24 نفر اسکان دارند که این تراکم جمعیت کم، خدمات‌رسانی را مشکل کرده است و هزینه زیادی نسبت به دیگر نقاط کشور در یزد انجام می‌شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: فرهنگ قنات، قنوت و قناعت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی که مردم یزد داشته و دارند نیز زبانزد خاص و عام است و همچنین وجود 6 هزار و 500 اثر تاریخی در استان که یک‌هزار و 548 اثر آن به ثبت ملی رسیده، افتخار مردم استان یزد است.

وی همچنین افزود: یزد به عنوان یکی از قطب‌های درمانی کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم است و توجه ویژه‌ای نیز به آموزش عالی در این شهر شده که وجود 30 مرکز علمی و هفت حوزه علمیه و 65 هزار دانشجو در این شهر، گواه دارالعلم بودن یزد است.

فرماندار یزد گفت: استان یزد از لحاظ اشتغال در صدر استان‌های کشور است و نرخ بیکاری نیز در یزد کمترین است و پنج درصد مردم شهر یزد در کشاورزی، 41 درصد در صنعت و 50 درصد در خدمات مشغول انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرمانداری مراکز استان‌ها در سایه قرار دارند با هماهنگی مجموعه مدیران ارشد استان برنامه‌های بیشتری اجرایی شد و این رویه باعث شد برنامه‌های اجرا شده در یزد به شهرستان‌های دیگر هم به عنوان برنامه موفق ابلاغ شود.

فرماندار یزد اظهار کرد: مسیر توسعه یزد بر مبنای صنایع کم آب خواه و توجه به میراث فرهنگی و پتانسیل‌های موجود برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فارس ، شاکری‌شمسی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بافت تاریخی 700 هکتاری یزد در سال 93 از سومین شهر هدف گردشگری کشورهای خارجی بعد از اصفهان و فارس در سال‌های گذشته به مقام دوم بعد از اصفهان ارتقا یافتیم که نشان از موفقیت برنامه‌های انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار