سرمایه گذاری ۵۱ میلیارد تومانی دولت برای بهسازی راه‌های شهرستان نور

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نور گفت که دولت دوازدهم در سه سال گذشته با اجرای ۱۰۴ پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان ۵۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 15 July 2020

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نور گفت که دولت دوازدهم در سه سال گذشته با اجرای ۱۰۴ پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان ۵۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سلیمان ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول ۱۶۲ کیلومتر و راه های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومت هزینه شد.

وی توضیح داد : با این میزان اعتبار پروژه روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول ۱۰ کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول ۱.۵ کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت - بهداشت به مرزند به طول ۱.۵ کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر اجرایی شده است.

این مسئول افزود : با بهره برداری از این طرح ها ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور همچنین گفت :‌ ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته هم برای ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمین راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده هزینه شده است.

وی نصب علائمی و ایمنی محور دوآب - بلده به پل زنگوله به طول ۱۱۰ کیلومتر ، احداث گارد بلوک سنگی محور دوآب -بلده به پل زنگوله ، تکمیل پل وارازده به باریکلا ، تکمیل پل افراسیاب کلا و احداث پل ملک حمام سر از مهم ترین این اقدامات بوده است.

ایزدی گفت :‌ با این میزان اعتبار همچنین بخشی از مشکلات نقاط حادثه دیده ناشی از سیل شهرستان همچون دیوار حفاظتی محور بلده - دو آب و دیوار سلیاکتی ، تعریض پل سلیاکتی ، ترمیم پل کشپل ، دیوار گابیونی لاویج ،‌ تعمیر رادیه پل واز، احداث دیوار سنگ و ملات بطاهر کلا، تعمیر پایه های پل تورانکلا و احداث پل واز حل شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور از در دست اجرا بودن پنج پروژه راهداری با ۲ میلیارد و ۹۱۵ تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و این پروژه ها را شامل لکه گیری و آسفالت محور رویان- گلندرود به بلده با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، آسفالت گردنه لاوش با اعتبار یکصد میلیون تومان، آسفالت محور چمستان به لاویج با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل پل سلیاکتی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی با اعتبار ۲۱۵ میلیون تومان معرفی کرد.

راه های حوزه استحفاظی شهرستان نور ۷۰۰ کیلومتر شامل ۲۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۷۵ کیلومتر راه روستایی است.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار