نقش مهم آذربایجان غربی در تقویت روابط ایران و آذربایجان

سفیر جدید ایران در آذربایجان گفت : گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار داد
کد خبر: ۸۸۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 06 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون وزیر امور خارجه در نشست با برخی از مدیران دستگاه های اجرائی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار داد گفت: در راستای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، نگاه ویژه ای به جمهوری آذربایجان وجود دارد و بر این اساس استان های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارند.

آقای  موسوی با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی،امنیتی و تجاری، اقتصادی و فرهنگی، تمدنی در هدف گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار می گیرد افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

وی افزود: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

آقای موسوی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان می تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: برطرف نمودن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به  منظور دستیابی به چشم اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  نیز در این نشست با اشاره به امنیت پایدار و ظرفیت های ویژه اقتصادی و فرهنگی در آذربایجان غربی گفت : این استان به جهت همجواری با سه کشور و ظرفیت های کشاورزی، درمانی و گردشگری و اقتصادی می تواند نقش بسزایی در گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا نماید.

آقای مصطفوی از دو ویژگی شاخص استان گفت و تصریح کرد: مرز طولانی با سه کشور و تنوع اقوام و مذاهب دو ویژگی شاخص استان در قیاس با دیگر استان هاست که می تواند بستر مهمی برای نقش آفرینی در تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه باشد.

وی گفت: آذربایجان غربی مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی با جمهوری آذربایجان دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها نسبت به نزدیکی بیش از پیش دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان بهره برد.

آقای مصطفوی توانمندیهای استان در حوزه کشاورزی، آب، صنعت، گردشگری و گمرکات، درمانی و آموزشی را منحصر بفرد دانست و افزود: بازرگانان و چهره های توانمند فرهنگی و هنری این استان برای نقش آفرینی و تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه آمادگی کامل دارند.

در این نشست مدیران فرهنگی و اقتصادی ضمن تبیین ظرفیت های استان مسائل و راهکارهای پیشنهادی برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح کردند  .

آقای سید عباس موسوی به زودی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار