طرح خوداشتغالی روستاییان گیلان اعتبار گرفت

کد خبر: ۸۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 04 September 2015

سرپرست اداره‌‌‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از اختصاص چهار میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای طرح ملی خوداشتغالی روستاییان خبر داد.
خبرگزاری فارس: طرح خوداشتغالی روستاییان گیلان اعتبار گرفت

رحیم عطایی‌پور در حاشیه مراسم افتتاح سومین مرکز تخصصی آموزش روستایی گیلان در روستای «هراتبر» دهستان طول‌لات بخش رحیم‌آباد رودسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای طرح ملی خوداشتغالی روستاییان، اظهار کرد: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از محل هدفمندسازی یارانه‌ای تامین شده و سهم گیلان در این راستا 4 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی افزود: طرح ملی خوداشتغالی روستاییان در راستای فراهم شدن زمینه‌های ایجاد اشتغال در روستاها و کمک به تولید و ارتقا در سطح زندگی روستاییان است.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این مراکز در سه سطح آموزش عمومی، شغلی و کسب و کار فعالیت می‌کند، متذکر شد: اجرای طرح مذکور پنج‌ ساله بوده و تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های محیطی حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

وی به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی روستاییان تاکید کرد و یادآور شد: ابتدا کارآموزان برتر شناسایی و سپس برای تربیت به مراکز استان و کشور حتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

عطایی‌پور، سهم اشتغال صنعت و کشاورزی گیلان را هم‌سطح و بیش از 25 درصد خواند و ادامه داد: سهم اشتغال در زمینه خدمات در سطح استان 40 درصد است.

وی تصریح کرد: بدون تردید فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال در روستاها می‌تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی روستاییان، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ امنیت اجتماعی کشور داشته باشد.

به گزارش فارس، وسعت مرکز تخصصی آموزش روستایی در «هراتبر» دهستان طول‌لات رحیم‌آباد به مساحت 250 متر مربع در حرفه‌های کشاورزی مانند پرورش قارچ، گیاهان دارویی، ورمی کمپوست، درختان میوه‌دار و پرورش گل در فضای آزاد و در حرفه‌های صنعت در زمینه جوشکاری و مکانیک تیلر و تراکتور فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار