ارائه خدمات مشاوره‌ای برای گسترش فعالیت‌های تجاری با قزاقستان

پیوستن ایران به پیمان اوراسیا فرصت مناسبی برای افزایش تجارت با کشور‌های آسیای میانه است.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 19 October 2020

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در سمینار آشنایی با فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری با کشور قزاقستان ، این کشور را از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باثبات دانست و گفت: قزاقستان در سال ۲۰۲۰ از نظر شاخص سهولت کسب و کار رتبه ۲۵ را در جهان دارد و دومین اقتصاد بزرگ اوراسیا است.
امیر عابدی با بیان اینکه به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک، قزاقستان از یک سو حلقه اتصال کشور‌های شرق آسیا با اروپا و از سوی دیگر مهم‌ترین پل ارتباطی روسیه با کشور‌های واقع در جنوب آسیا است افزود : این کشور با داشتن بندر آکتائو و دسترسی به جاده ابریشم، از نظر تجاری بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این که این کشور بازار‌های بزرگ و رو به رشد چین، جنوب آسیا، روسیه و اروپای غربی را با راه آهن و بندر به دریای خزر ارتباط می‌دهد، گفت: داشتن منابع اکتشافی غنی اورانیوم، روی، تنگستن، باریت، نقره، سرب، کرومیت ها، مس، مولیبدن، طلا و فلوریت، از دیگر ویژگی‌های این کشور است.
وی افزود: اتاق مشترک ایران و قزاقستان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به فعالان اقتصادی اصفهان برای کمک به گسترش فعالیت‌های تجاری با قزاقستان آمادگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار