اختصاص ۱۹ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای استان در سال جاری

به گزارش تابناک ، وجه الله خدمتگزار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بر حفظ و تقویت منابع آبی استان تأکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این راستا مورد توجه مسئولان امر باشد.
کد خبر: ۹۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 09 September 2015

وی تأمین آب شرب و کشاورزی را مسئله‌ای حیاتی در استان دانست و افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف نیز باید موردتوجه مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۲۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: امسال ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی استان اختصاص‌یافته است.

وی خواستار ارائه طرح‌های کارشناسی شده برای اجرای موضوع اقتصاد آب در استان شد و افزود: پیگیری خواهیم کرد تا طرح‌ها در این زمینه در هیئت دولت به نتیجه برسد.

خدمتگزار در خصوص انتقال آب به استان نیز گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها انجام‌شده هنوز وزارت نیرو برنامه مدون و کارشناسی شده‌ای را به استان اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین نشدن حداقل نیازهای روستائیان و عشایر ازجمله نیاز به آب موجب مهاجرت آن‌ها خواهد شد، افزود: گرچه اقدامات خوبی در روستاها انجام‌شده اما هنوز مشکلات در روستاها وجود دارد.

وی از اختصاص ۱۹ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای استان در سال جاری خبر داد و افزود: مسئولان اقدامات لازم را برای جذب و هزینه کرد مطلوب این اعتبار در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به وجود ۲۱ طرح آب‌رسانی در استان افزود: حدود یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۶۰۰ کیلومتر شبکه آب‌رسانی به شهرها در استان داریم.

مهدی هاشمی‌مقدم بابیان اینکه ۳۹۵ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش شبکه آب شهری هستند، ادامه داد: درصد برخورداری مشترکین آب شهری از آب ۹۹.۸ درصد است.

وی تعداد مشترکین آب شهری را ۱۷۶ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: ۴۱ هزار مشترک فاضلاب را در سطح شهر بیرجند تحت پوشش داریم.

وی با اشاره به انجام ۱۷۰ مورد آزمایش باكتريولوژی آب در استان گفت: این اطمینان را به همه شهروندان می‌دهیم که آبی که در شبکه توزیع شهری توزیع می‌شود فاقد هرگونه آلودگی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار