کشت متراکم در استان بوشهر توسعه می‌یابد

با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، مشکلاتی در تامین علوفه دامداران به وجود آمد که از طریق مرکز برای شش ماه دامداری‌ها، علوفه تامین خواهد شد و بین دامداران توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷ 09 March 2015
تابناک بوشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توسعه کشت متراکم در استان، گفت: گسترش کشت متراکم می‌تواند ضریب تولید محصولات کشاورزی را ۵۰ برابر و در مصرف آب نیز ۹۰ درصد صرفه‌جویی کند.

محمدتقی منوچهری اظهار داشت: بحث اشتغال پایدار در کشاورزی پررنگ‌تر است و کشاورزی در تولید اشتغال از صنعت نفت نیز بهتر و راهگشاتر است زیرا نفت روزی تمام می‌شود و تنها، مشکلاتی را بر جای می‌گذارد اما توجه به کشاورزی در ایجاد اشتغال سهم بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که مشکلات فعلی بخش کشاورزی در آینده نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی ضروری است و اعتقاد دارم باید کشاورزی به سمت صنعتی و مکانیزه‌شدن برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب برای تولید ۲۴ هزار تن محصول استفاده می‌شود، افزود: در صورت استفاده از طرح کشت متراکم، در هر صد هکتار زمین با استفاده از ۴۰۰ هزار متر مکعب آب، می‌توان به همین اندازه محصول تولید کرد.

منوچهری با تاکید بر این‌که محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی باید تنها در گلخانه‌ها تولید شوند، ابراز داشت: این روش، ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، باعث می‌شود، پساب هم تولید نشود و به محیط زیست آسیب نرسد.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ساخت آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف استان خبر داد و اضافه کرد

در حال حاضر، شاهد آلودگی صیفی و سبزی‌‌ها هستیم و باید به سمت سالم‌سازی تولید برویم تا ضمن تولید پایدار، محیط زیست نیز آسیب نبیند.

منوچهری گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، مشکلاتی در تامین علوفه دامداران به وجود آمد که از طریق مرکز برای شش ماه دامداری‌ها، علوفه تامین خواهد شد و بین دامداران توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی‌های کشاورزی از طریق بخش خصوصی ضروری است و برای توسعه و گسترش این تعاونی‌ها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار