آخرین وضعیت ترخیص کالای اساسی در هرمزگان

کالا‌های رسوب شده در گمرکات هرمزگان با شرایط خاص و بدون وقفه در حال ترخیص است.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 13 December 2020
استاندار هرمزگان درباه آخرین وضعیت ترخیص کالا‌های اساسی در گمرکات استان گفت: اکنون شرایط ترخیص نسیه و درصدی به واردکنندگان در حال اجراست.
فریدون همتی در خصوص ترخیص فوری کالا‌های اساسی بدون کد رهگیری بانک نیز گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۷۴۸هزار تن کالای اساسی ترخیص شده و حدود ۹۹ هزار تن در حال کسب تشریفات گمرکی است.
استاندار هرمزگان به دنبال مصوبات جدید هیات دولت در مهرماه و حذف برخی از فرایند‌های دست و پاگیر و روند ترخیص کالا‌ها در بندر شهیدرجایی گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۷۲۶ هزار و ۲۰۸ تن کالای اساسی ترخیص شد.
فریدون همتی افزود: حدود ۸ ماه پیش ۴ فروند کشتی در مقیاس‌های گوناگون وارد لنگرگاه بندر شهید رجایی شد که بار حدود ۵۰ درصد آن‌ها با سرعت در این ایام تخلیه شد و ۵۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات اسنادی و اختلافات بین خریدار و فروشنده خارجی متوقف شدند که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده برخی مسائل حل شده و بزودی بار این کشتی‌ها نیز تخلیه می‌شود.
بیشتر بخوانید؛ سرعت در ترخیص کالا‌های اساسی ازهرمزگان با مصوبه جدید دولت
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۶ هزار تن لاستیک باری، سنگین و سایر لاستیک‌ها از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده و ۹۲ هزار حلقه لاستیک نیز در حال ترخیص است.
استاندار هرمزگان گفت: ۶۵ هزار تن کنجاله سویا، سه هزار تن ذرت نیز در حال ورود به بنادر استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار