تکمیل سند ملی خدمات دولت الکترونیک

کد خبر: ۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 15 September 2015
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از تکمیل سند ملی خدمات دولت الکترونیک توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.
خبرگزاری فارس: تکمیل سند ملی خدمات دولت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرالله جهانگرد دقایقی پیش در همایش دولت الکترونیک در دانشگاه گیلان اظهار کرد: سیاست‌های برنامه توسعه ششم کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های برنامه ششم توسعه دارای 80 بند است، افزود: در این برنامه یک فصل کامل ماموریت‌های فناوری اطلاعات بیان شده و 40 بند از سیاست‌های برنامه ششم متاثر از به کارگیری فناوری اطلاعات است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات فرهنگ امنیت و اقتصاد را از مولفه‌های توسعه در کشورها خواند و خاطرنشان کرد: سه موضوع زیست‌محیطی سرمایه انسانی و به‌کارگیری فناوری پیشرفته به مولفه‌های مذکور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال 2030 هر انسان در هر نقطه می‌تواند به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد، یادآور شد: تاکنون 5 موج فناوری داشتیم و اکنون سه میلیارد ارتباط موبایلی در جهان وجود دارد و تا سال 2020 تعداد 50 میلیارد ارتباط موبایلی در جهان ایجاد می‌شود.

جهانگرد با تصریح بر اینکه تمام شبکه ایران مبتنی بر صوت در 60 سال گذشته تعریف شده است، خاطرنشان کرد: راهبرد شبکه مخابرات در ایران تغییر می‌کند و در راهبرد جدید هر شهر دارای سه مسیر ترافیک می‌شود.

وی گفت: در آغاز به‌کار دولت 90 درصد ترافیک کشور به بیرون می‌رفت و اکنون به 40 درصد رسیده و در منطقه غرب آسیا مقام نخست را کسب کردیم.

به گفته این مقام مسئول، دولت یک‌هزار و 400 خدمت ارائه می‌کند و هنوز یک‌هزار و 200 خدمت در دولت است و تلاش می‌کنیم این خدمات برون‌سپاری شود.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی شناسنامه خدمات اداری ایران ارائه می‌شود، افزود: وضعیت یک‌هزار و 700 خدمت مشخص می‌شود.

جهانگرد از تکمیل سند ملی خدمات دولت الکترونیک توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار