امام جمعه لواسان:

نامزد اصلح مسئولیت را امانت می‌داند

امام جمعه لواسانات با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: راست‌گویی و امانت‌داری ۲ معیار تشخیص نامزدها، برای انتخاب اصلح است. چنین فردی،مسئولیت را امانت می داند و در آن خیانت نمی کند.
کد خبر: ۹۶۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 04 June 2021

حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات، افزود: نامزد اصلح، فردی‌ست که با مردم رو راست باشد و اهل خدعه و فریب نباشد. همچنین مسئولیت را امانت الهی و امانت و حق مردم بداند و در امانت خیانت نکند، نه این‌که تصور کند که طعمه ای گیر آورده و باید خودش و خانواده‌اش از آن بیشترین بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: متأسفانه بسیاری از ما بیانات رهبری حکیم خود را استماع نمی‌کنیم یا نمی‌خوانیم، و به همین گزاره‌های کوتاهی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسنده می‌کنیم، اما حقیقت آن است که بایستی معیارهای نامزد اصلح را از بیانات گذشته و حال ایشان دسته‌بندی کرد.

خطیب جمعه لواسان با بیان اینکه برای دسته‌بندی هم باید معیار داشت، ادامه داد: معیارهایی که رهبر انقلاب فرمودند سطوح مختلفی دارد، و همگی در یک‌سطح نیستند. باید روابط این معیارها را شناسایی کنیم، گاهی «عموم‌ و خصوص مطلق» و گاهی هم رابطۀ «عموم‌ و خصوص من وجه» است.

وی تصریح کرد: با دسته‌بندی همۀ معیارها، می‌توانیم به سه کلان‌معیار برسیم و آن‌ها تدین و ایمان، انقلابی‌بودن و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی، و کارآمدی و کفایت را شامل می‌شود. معیار اول زیرمعیار است و بدون آن، ۲ معیار دیگر حاصلی نخواهد داد و معیار دوم، معیار لازم و معیار سوم، معیار کافی است.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: باید بدانیم ما در انتخابات رئیس‌جمهوری، هم‌چنین دیگر انتخابات‌ها نسبی عمل و انتخاب می‌کنیم. یعنی در بین کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز شده است، باید یک‌نفر یا چند نفر را انتخاب کنیم و طبعاً صلاحیت‌ها را ملاحظه می‌کنیم و آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم و انتخاب می‌کنیم. البته توجه هم داریم که همۀ شاخص‌ها در یک نفر پیدا نمی‌شود. به این دلیل نیاز داریم که با جمع‌بندی معیارها بین صالح و اصلح انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شاخص‌ها یعنی دلسوز، مسئول، ساده‌زیست، دردآشنا، خستگی‌ناپذیر و... خصوصیات فردی است، و برخی شاخص‌ها مربوط به کارآمدی و برون‌داد کاری منتخبان اصلح برای ریاست‌جمهوری است که در این زمینه می‌توان به تدبیر و حکمت در کار و اجرا، برنامه و نگاه بلندمدت، همه‌جانبه گرایی، دارای سوابق مدیریتی بالا و نظایر آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: نامزد منتخب باید مردمی باشد و به توانایی‌ها و نظرات مردم ایمان داشته باشد؛ دردآشنا باشد و به نسبت به درد مردم آگاهی و حساسیت داشته باشد. دلسوز باشد و احساس مسئولیت کند. به مدل اقتصادبومی (اسلامی ـ مقاومتی) پایبند باشد و در راستای آرمان‌ها و پیشرفت کشور گام بردارد.

وی اظهار داشت: نماینده ملت باید در مقابل زورگویان جهانی بایستد و تسلیم دشمن نشود و تملق‌گوی دولت‌های مستکبر نباشد. همچینن برای مردم بی‌هزینه باشد، موجب ایجاد تشویش و نگرانی در مردم نشود.

لواسانی تصریح کرد: نامزد اصلح به توانمندی‌های داخلی معتقد است و نگاهش به بیرون مرزها نیست. ضمناً مشی او دوری از اختلاف‌افکنی، گریبان‌گیری و مچ‌گیری در مقابل چشم مردم است.

وی ادامه داد: این فرد در واقع باید با تدبیر باشد، و حکمت را در برنامه‌ها و نگاه خود لحاظ کند و برنامه و نگاه بلندمدت و همه‌جانبه به مشکلات و مسائل کشور داشته باشد. دارای برنامۀ راهبردی برپایۀ عزت، مصلحت و حکمت در سیاست‌های داخلی و خارجی باشد و برای رفع نیازهای جامعه و مردم، بصیر و هوشمند و با تدبیر و بابرنامه باشد؛ نه این‌که شعارهای زیبا و توخالی بدهد.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: فرد مذکور باید توان مدیریت لازمۀ مسئولیت را همراه با همت و مقتدر داشته باشد و شرایطی را که برای انجام مسئولیت‌ها در قانون اساسی معین شده دارا باشد. علاوه بر آن، به قانون و نهادهای قانونی احترام بگذارد و التزام عملی و عزم راسخ برای اجرای قانون اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت سابقه و توانایی کار اجرایی در سطح ریاست جمهوری، ابراز کرد: در واقع حد و اندازه لازم برای این مسئولیت سنگین و مدیریت کلانِ اجرایی کشور را داشته باشد. در کنار آن مدیریت جهادی داشته باشد.

خطیب جمعه لواسانات تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب ما باید پرحوصله، بانشاط و امید، معتقد به جوان‌ها باشد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان با ۲۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر، از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار