فرماندار يزد: دولت به مقوله فرهنگ توجه ويژه اي دارد

شاکری شمسی فرماندار یزد در اولين جلسه شوراي توسعه فرهنگي شهرستان يزد گفت: دولت تدبير و اميد به مقوله فرهنگ، پاسداشت و نگاهداشت آن توجه ويژه اي دارد.
کد خبر: ۹۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"شاكري شمسي " در ابتداي اين جلسه با اشاره به ابلاغ بخشنامه در خصوص تشكيل شوراي توسعه فرهنگي در شهرستان هاي استان اظهار داشت: موضوع فرهنگ از پيچدگي خاصي برخوردار بوده و بسيار گسترده و تأثيرگذار است.


فرماندار يزد با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب بارها به امر فرهنگ به عنوان يكي از اركان اساسي جامعه تأكيد داشته اند افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران يك نظام فرهنگي بوده و انقلاب اسلامي ايران نيز بر پايه حاكميت ارزش هاي فرهنگي شكل گرفته است.


وي در ادامه خواستار توجه جدي مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط با موضوع فرهنگ شد و گفت: دولت تدبير و اميد به مقوله فرهنگ، پاسداشت و نگاهداشت آن توجه ويژه و خاصي دارد.


عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود بر توجه به فرهنگ غني معنوي مردم استان و شهرستان يزد تأكيد كرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر هر فرد يزدي با صفاتي نظير تدين، صداقت، سختكوشي و راستگو يي شناخته مي شود كه اين خود سرمايه اجتماعي ارزشمندي است كه از گذشتگان براي ما به ارث رسيده است.


" شاكري شمسي " افزود: نسل امروز به عنوان میراث دار و امانت دار فرهنگ غني يزدي بايد به گونه اي عمل كند که ضمن پاسداشت آن ، بستر توسعه و اشاعه آن را فراهم كند.


فرماندار يزد در پايان خواستار معرفي افرادي كه در زمينه فرهنگي صاحب نظرند از سوي اعضاء شد، تا با بهره مندي از نظرات و پيشنهادات آنان بتوان در راستاي تحقق اهداف تعيين شده در اين بخشنامه گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار