طبق طرح مصوب كميته فني معاونت ميراث فرهنگي سازمان؛

رایحه مرمت در حمام قجری محمدیان نمین پیچید

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مساحت عرصه این حمام تاریخی را 218 مترمربع با تزئینات گچی آجری دارای رسمی بندی در سطوح داخلی طاق نماها و گنبدها توصیف کرد و اظهار داشت: این بنای تاریخی به شماره "19424" در تاریخ 1384 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 21 September 2015

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از انجام عملیات مرمت و بازسازی بخش هایی از حمام قجری محمدیان شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، منصور عالیقدری با بیان این مطلب گفت: عملیات مرمت، بازسازي و اقدامات کالبدی بخش هایی از حمام محمدیان شهرستان نمین طبق طرح مصوب كميته فني معاونت ميراث فرهنگي سازمان انجام شد.

وی از جمله تدابیر پیشگیرانه و اقدامات ضروری به تجهیز کارگاه، آواربرداری و پاکسازی محوطه و داخل بنا و تثبیت مصالح ضعیف و فرسوده اشاره کرد و گفت: مرمت جرزهای بیرونی و کف سازی محوطه پیرامون حمام نیز انجام شد.

این مقام مسئول مرمت و احیای دیوار سنگی نمای بیرونی و احیای سردرب ورودی، سنگ فرش پیاده رو، مرمت هشتی ورودی، ساخت و نصب درب های چوبی و بندکشی و اجرای طاق چشمه های فروریخته ورودی را از جمله عملیات مرمت انجام شده در این حمام قاجاری برشمرد.

وی مساحت عرصه این حمام تاریخی را 218 مترمربع با تزئینات گچی آجری دارای رسمی بندی در سطوح داخلی طاق نماها و گنبدها توصیف کرد و اظهار داشت: این بنای تاریخی به شماره "19424" در تاریخ 1384 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار مرمت بخش های دیگر این حمام قجری نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای مرمت این بنای تاریخی از سال 88 تاکنون 756 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار