۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در استان تهران در حال رسیدگی است

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران بر استفاده از قضات ساعی برای کاهش موجودی پرونده‌های مُسن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۹۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 27 August 2021

 

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در جلسه شورای معاونین استان تهران به شرح عملکرد صورت گرفته در این حوزه پرداخت و آمار عملکرد استان تهران را در تیرماه مثبت اعلام و ظهار کرد: در مرداد ماه شاهد بهبود بیشتر حجم پرونده‌های مختومه شده خواهیم بود.

وی در مورد پرونده‌های بیش از یکسال نیز گفت: نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد کاهش در خصوص آمار این پرونده‌ها را داریم.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران ضمن پیشنهاد استفاده از قضات ساعی و ظرفیت سایر شعب فعال برای کاهش آمار شعب پرتراکم افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.

بابایی اظهار کرد: در سالنامه آماری قوه قضاییه از بین ۶ معیار تعریف شده، استان تهران در ۳ معیار مقام اول کشور را به دست آورد. همچنین استان تهران در کاهش پرونده‌های مسن و عملکرد دادگاه تجدیدنظر در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.

وی خاطر نشان کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه طی سفر به استان ایلام، به دنبال آزادسازی افراد بلاتکلیفِ محکوم به قصاص هستیم و در مورد محکومان امنیتی نیز در پی استفاده از راهکار‌های قانونی برای تعدیل محکومیت یا آزادی آن‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار