سعیدی:

مهاجرت بی‌رویه به شیوع آسیب‌های اجتماعی دامن زده است/ تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی، گامی موثر در کاهش معضلات اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن تشکیل قرارگاه آسیب های اجتماعی در تهران،‌ گفت: با توجه به شیوع آسیب های اجتماعی و رشد فزاینده آنها در جامعه،‌ تشکیل این قرارگاه در مدیریت آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 23 September 2015
بهگزارش تابناک تبریزمحمداسماعیل سعیدی ، تشکیل قرارگاه  آسیب‌های اجتماعی در تهران را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم خواند وادامه داد: امیدواریم با تلاش و همت مسئولان ذی ربط این قرارگاه قابل تعمیم به دیگر شهرستان‌های کشور نیز باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ تصریح کرد: لازم است قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در کلانشهر تهران تشکیل و دستگاه‌های تشکیل دهنده این قرارگاه با همکاری هم در راستای کاهش و رفع این آسیب‌ها بکوشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ بر ضرورت رصد و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در کشور تاکید کرد و گفت:‌ با ورود فناوری های پیشرفته در کشور تنوع آسیب های اجتماعی در جامعه افرایش یافته در حالی که اگر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور چاره اندیشی نکنیم این آسیب ها در جامعه شیوع یافته و کنترل آنها در آینده به راحتی امکانپذیر نیست.

سعیدی، گفت: اگر درخصوص تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در تهران مسئولان ذی‌ربط با  خلاء قانونی روبرو هستند یا در خصوص قوانین مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقص یا ایرادی مشاهده می‌کنند کمیسیون اجتماعی مجلس آماده همکاری با متولیان برای رفع این مشکلات است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس نهم،‌ در واکنش به خبری مبنی بر اینکه 70 درصد معتادان در تهران از شهرستان‌ها هستند، تصریح کرد:‌ به خاطر عدم کنترل مهاجرت به کلانشهرها باید شاهد چنین وضعیتی در تهران باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،‌ مهاجرت بی‌رویه را در شیوع آسیب‌های اجتماعی مهم خواند وگفت: به دلیل اینکه مهاجرت به صورت ریشه‌ای در کشور رفع نشده بنابراین اکثر کلانشهرهای کشور با معضل مهاجرت و حاشیه نشینی روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت کنترل و مدیریت مهاجرت بی رویه به کلانشهرها تاکید کرد وادامه داد: اگر جلوی مهاجرت بی‌رویه به کلانشهرها گرفته شود بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را می‌توان کنترل کرد؛ در پی مهاجرت بی‌رویه محله‌های بی‌هویت تشکیل می‌شود که این خود زمینه ساز انواع آسیب های اجتماعی در کلانشهرها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس نهم، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی کشور خواند وگفت: بحث اعتیاد در کشور معضل مهمی است که مسئولان باید به صورت ویژه و خاص به آن ورود و زمینه های گرایش افراد به اعتیاد و عوامل آن را بررسی و موشکافی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید روی آسیب‌های اجتماعی سرپوش بگذاریم، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی منسجم و توان علمی بالا علل آسیب های اجتماعی را شناسایی و در راستای کاهش آنها تلاش کرد.

سعیدی‌ خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش مهاجرت در کشور لزوم توجه به مناطق حاشیه نشین که پتانسیل بالقوه ای برای ایجاد و رشد قارچ گونه آسیب های اجتماعی دارند، ‌بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، از تراکم آسیب های اجتماعی در کشور انتقاد کرد و گفت: روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در کوچه و خیابان های کشور غیرقابل انکار است لذا درمان آسیب‌های اجتماعی که همگان را تهدید می کند ضروری و لازم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فقر،‌ بیکاری و شکاف طبقاتی در جامعه شیوع یافته، افزود: با توجه به شیوع  این معضلات در جامعه در آینده ای نزدیک باید شاهد انفجارو افزایش آسیب های اجتماعی درجامعه باشیم مگر آنکه مسئولان ذی ربط برای رفع آنها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

خانه ملت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
واقعا اصلا معلوم نىست که عده اى صحبت انتخاباتى مىکننن!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
واقعا اصلا معلوم نىست که عده اى صحبت انتخاباتى مىکننن!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار