به هرترتیب همانگونه که ظهر امروز ،استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران تابناک و گفتمان در استان ایلام بر آن تاکید ورزیدند ،این مصوبات حاصل هفته ها رایزنی با معاون اول رییس جمهور ،رییس برنام وبودجه سایر مدیران ارشد دولت سیزدهم است که با تحقق سفر رییس دولت به استان بعنوان مصوبه بر روی کاغذ نقش بست .
کد خبر: ۱۰۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 31 October 2021

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::یکی از موضوعاتی که این روزها در بین اخبار رنگارنگ سیاسی و اجتماعی گم وگور شده است ،خبر دستاوردهای سفر رییس جمهور در مهرماه به استان ایلام بود  ،موضوع با اهمیتی که در آستانه تغییرات استانداران کمتر از سوی رسانه ها و فعالین شبکه های اجتماعی استان به آن پرداخته می شود.

اگر چه استاندار ایلام چند روز پیش در یکی از جلسات از تاثیرگذاری این سفر بر روند توسعه استان گفت ،اما در این حال با وجود درجه اهمیت این خبر ،باز هم چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت و متعاقب آن نیز یقینا افکار عمومی به قضات درستی از دستاوردهای این سفردست نخواهند یافت.

طبیعی است در چهار دهه اخیر روسای دولتها به تناوب سفرهایی از این دست به استان داشته اند ،حاصل این سفرها مصوباتی بوده است که برخی از آنها با توجه به شرایط وقت کشور از حیث منابع محقق شده اند ،برخی نیز بدلیل مشکلات مالی در سطح همان مصوبه باقی مانده اند .

اما سفر رییس دولت سیزدهم از این منظر حائز اهمیت است که در ماههای آغازین شروع فعالیت دولت صورت گرفته است وقطعا وزرای تازه نفس که با شعارخدمت به مردم ورفع کاستی ها وبهبود وضعیت مردم پای به میدان خدمت گذاشته اند ،گامهای محکم تری در راستای تحقق این مصوبات برخواهند داشت .

نکته مهم دیگری که مصوبات سفررییس دولت سیزدهم به استان ایلام را مورد توچه قرار داده است ،اعمال تغییرات مدیریتی در لایه های پایین مدیریتی یعنی در سطح استاندار،معاونین ،فرمانداران وبخشداران وهمچنین مدیران کل دستگاههای اجرایی استان است .

موضوعی که می تواند در سویی بدلیل عدم انگیزه در مدیران فعلی ،عدم پیگیری این مصوبات از سوی آنان نتیجه بخش شدن آنها را به محاق ببرد ،از سویی نیز تغییرات مدیریتی وروی کارامدن تیم جدید مدیریتی در استان بدلیل عدم شناخت آنان از کم وکیم اجرای طرح ها ،برای ماهها عملیاتی شدن آنان را به تعویق اندازد.

به هرترتیب همانگونه که ظهر امروز ،استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران تابناک و گفتمان در استان ایلام بر آن تاکید ورزیدند ،این مصوبات حاصل هفته ها رایزنی با معاون اول رییس جمهور ،رییس برنام وبودجه سایر مدیران ارشد دولت سیزدهم است که با تحقق سفر رییس دولت به استان بعنوان مصوبه بر روی کاغذ نقش بست .

محمدنوذری در تشریح مصوبات سفر ابراهیم ریسی و هیات همراه به استان ایلام گفت : بررسی مصوبات این سفر که حاصل رایزنی های فشرده با معاون اول رییس جمهور ودیگر مدیران ارشد کشوریست بیانگر تاثیرگذاری عمیق آنها بر روند توسعه استان ایلام است .

نوذری بیان داشت : تصویب 112طرح با اعتبار 2455میلیارد تومان ،4/45میلیارد دلار و همپچنین 1860میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سفر اخیر رییس محترم جمهوری به استان ،یقینا انقلاب بزرگی در روند توسعه استان ایجاد خواهد کرد .

به گفته استاندار ایلام ، اجرایی شدن مصوبات این سفر که در نوع خود بی نظیر است ،تلاش مضاعفی را می طلبد ،بنابراین همگی باید تلاش کنیم که با تحقق مصوبات این سفر ،مردم استان به صورت ملموس آثار آن را بر زندگی خود احساس کنند.

نکته برجسته موجود در مصوبات سفر رییس جمهور به استان ایلام ،اعتبار ارزی اختصاص یافته به صنایع نفت وگاز استان ایلام است ،قطعا تحقق 4میلیارد و 450میلیون دلار اختصاص یافته به استان ایلام انقلاب بزرگی در صنعت نفت وگاز بعنوان صنایع مادر استان ایجاد خواهد کرد .

درکنار تمامی آثار مثبت ناشی از تحقق این مصوبه بسیار ارزشمند ،اشتغال 12هزار بیکار استان در صنایع مهم نفت وگاز استان موضوع کم اهمیتی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن عبور نماییم.

بدیهی است زمانی این مصوبات می توانند آثارخود را به صورت عینی بر اقتصاد استان وخانواده ها بر جای بگذارندکه این مصوبات از روی کاغذ خارج وشکل عملیاتی به خود بگیرند ،موضوعی که جز از طریق پای کاربودن مدیران استان و پیگیری آن ازسوی دستگاههای مربوطه در مرکز محقق نخواهند شد .

البته نکته ای که می تواند بعنوان چالش در مسیر تحقق این مصوبات خود را نشان دهند ،تغییرات مدیریتی در استان وهمزمانی آن با ابلاغ مصوبات سفررییس جمهوری به استان است ،موضعی که همانگونه در سطور بالا به آن اشاره شد می تواند بر تحقق این مصوبات به شکل جدی سایه افکند ،یقینا مدیران ارشد دولت سیزدهم باید این موضوع مهم را در تصمیمات خود در خوزه تغییرات مدیریتی لحاظ نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار