رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان بر ضرورت حفاظت از اماکن و آثار تاریخی، فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 10 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا امیری افزود:دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهمترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند.
وی با قدردانی از فعالیت دهیاران در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی اظهار داشت: حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی بدون یاری و همکاری اعضای شوراها ودهیاران امکانپذیر نیست.
او با تاکید بر جدیت هرچه بیشتر در خصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی افزود: آموزش یکی از مهمترین مولفه‌های معرفی آثار تاریخی و همچنین آشنایی با چگونگی حراست و پاسداری از این مواریث و نگهداری از آنها برای نسل‌های آینده است.
امیری آموزش را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت:دوره‌های آموزشی - توجیهی ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با مضمون معرفی یگان حفاظت، شرح وظایف پرسنل و آشنایی با قوانین و مجازات‌های متخلفین حوزه میراث‌فرهنگی به صورت منظم توسط کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان افزود: عموم مردم باید در حفاظت از اماکن و آثار تاریخی، فرهنگی جدیت و حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه اخبار و اطلاعات مربوطه را به وسیله تماس با شماره تلفن‌های مشخص شده قرار دهند.
امیری ادامه داد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی سازمانی مردم‌ نهاد است که بسیاری از دهیاران و اعضای شورای روستا در قالب این انجمن به حفاظت از میراث‌فرهنگی می‌پردازند که بدون کمک آنها یگان حفاظت نمی‌تواند از آثار و میراث‌فرهنگی حفاظت کند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان از زحمات و تلاش‌های شورا و دهیاران شهرستان آشتیان در حفظ و نگهداری آثار تاریخی اغلب در اطراف روستاها وجود دارند قدر دانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار