نبود علائم هشدار دهنده ، نا مشخص بودن خط کشی مسیر های مواصلاتی دهلران به مهران و دهلران به اندیمشک کاملا مشهود است و همین سبب شده روزانه حوادث ناگوار جانی و مالی در این مسیر ها برای شهروندان اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 12 November 2021

تابناک ایلام، مجتبی کاور : روزی نیست که صدای ناله و فغان از کوچه ها و پس کوچه های شهر به گوش نرسد و خانه ای نیست که دیوارهای های آن میزبان پلاکارد های تسلیت نبوده باشد !

 زجه ها و دل تنگی هر روز و بغض های در گلو مانده ی خانواده ها بخصوص کودکان و حسرت دیدار پدری که تا قیامت طول می کشد این را می توان در کوچه پس کوچه های شهر دهلران به نظاره نشست که چه بر سر خانواده هایی که عزیزان خود را در مسیر های نا ایمن دهلران بر اثر تصادف از دست دادند گذشته و میگذرد! 

آه از دل تنگی آن دختران و پسران خردسال که هم سن سال های خود را دست در دست پدرشان می یبینند و با بعض در گلو وگونه های خیس خود ساعت ها و روزها در کج خانه کز می کنند و خاطرات با پدر بودن را مرور می کنند پدری که سایه اش دیگر نیست وتنها قاب عکسی از او روی دیوار خانه نقش بسته است !

 به راستی چه کسانی پاسخگوی این همه بغض در گلو مانده وگونه های خیس خانواده ها یی است که عزیزان خود را درپس وعده های بی عمل مسئولان از دست داده اند ؟! 

 سطرها و و نوشته های زیادی درباب مشکلات و محرومیت های استان ایلام به رشته تحریر در آمده است ودر خواهد آمد و مسئولانی که گوششان کر وچشمشان کور است برای شنیدن درد ها و دیدن واقعیت های که بر مردمان آلامتو گذشته ومی گذرد !

سالهاست دولت ها وعده چهار خطه کردن مسیر های مواصلاتی دهلران به مهران و دهلران به اندیمشک می دهند و چه کسانی که با ترفند توسعه راه ها ، راهی مجلس شدند و خبری از چهار خطه کردن نشد که نشد ! یکی با مطرح کردن آزاد راه پل زال چیلات ، یکی با وعده ریل قطار ، یکی با ایجاد فرودگاه چهار سال عمر نمایندگی خود را با وعده های شیرین به پایان رساندند و مسیر های مواصلاتی همان مسیر های هستند که در کوران تبلیغات انتخاباتی خود به مردم وعده داده بودند دست نخورده مانده اند و مردمی مانده اند با حوادث ناگوار رانندگی روزانه و بی سرپرست شدن خانواد ها در مسیر های مواصلاتی پرتردد که همچنان جان می گیرد .

متاسفانه عدم توجه و ضعف مسئولان راهداری و توجه به نقاط حادثه خیز باعث خسارت جبران ناپذیر مالی و جانی برای شهروندان دهلران شده است مسئولانی که برای بقا مدیریتی خود دست به هر اقدام و معامله ایی می زنند تا در جایگاه مدیریتی خود ماندگار شوند ماندگاری که به قیمت جان شهروندان تمام می شود .

 نبود علائم هشدار دهنده ، نا مشخص بودن خط کشی مسیر های مواصلاتی دهلران به مهران و دهلران به اندیمشک کاملا مشهود است و همین سبب شده روزانه حوادث ناگوار جانی و مالی در این مسیر ها برای شهروندان اتفاق بیفتد. 

ای کاش مسئولان راهداری به جای معامله و جابجایی سه مدیر در یک روز شب را در جاده های نا ایمن حوزه کاری خود تردد کنند و ببیند که به جای معامله برای ماندن در پست مدیریت تلاش کنند تا با ایمن سازی امورات محوله خود جان انسانی را نجات دهند. 

متاسفانه حجم بالای تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی موجب شد کم کم نسبت به آمار فوتی و جرحی درحوادث رانندگی توجه چندانی نداشته باشیم وبه راحتی از کنار اخبارهای تصادفات عبور کنیم و این امر زمانی برای ما قابل درک است که برای خود یا یکی از اعضای خانواده خودمان اتفاق بیفتد 

آن زمان متوجه بغض های در گلو مانده وگونه های خیس کودکان شویم که بی سرپرست شده اند. 

با توجه به بالا بودن آمار ترددها در مسیر مواصلاتی بهسازی و ایمن‌سازی مسیر ها یکی از مطالبات اصلی مردم است که متأسفانه تاکنون مسئولان توجه چندانی نداشته اند باشد که مسئولان پلیس راه استان با گزارشات فنی و ارائه آنها با دستگاه قضا، راه و شهرسازی، راهداری و حمل نقل جاده‌ای را مکلف به بهسازی مسیر ها و ایمن سازی کند تا شاهد کاهش تصادفات، مرگ و میر و داغدار شدن خانواده ها باشیم. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار