فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از طرح جمع آوري متکديان در شهرستان ايلام در 24 ساعت گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹ 27 September 2015

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از طرح جمع آوري متکديان در شهرستان ايلام در 24 ساعت گذشته خبرداد.

سرهنگ "فردين پيري" در گفتگو با تابناک ایلام در تشريح اين خبر گفت ،درپي تماس هاي مکررمردم با پليس 110 و 197 در خصوص جمع اوري متکديان موضوع به صورت ويژه دردستور کار اين پليس وشوراي تامين شهرقرارگرفت وجلساتي با فرماندارمحترم ،شهرداري،بهزيستي و کميته امداد در خصوص ساماندهي متکديان سطح شهر ايلام که اغلب غير بومي هستند برگزار شد.

اين مقام مسئول انتظامي درادامه بيان داشت : اين طرح که به مدت 24 ساعت با همکاري شهرداري و بهزيستي در سطح شهر ايلام به مرحله اجرا گذاشته شد تعداد 15 نفر متکدي دستگير شدند که جهت سيرمراحل قانوني تحويل مراجع قضائي گرديدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان خاطر نشان کرد: اگرچه قانون مجازات اسلامي پديده تکديگري را جرم مي داند وبراي آن مجازات هايي تعيين کرده است اما اين امر نتوانسته است از تعداد متکديان کاسته شود.

سرهنگ پيري گفت: انتظار مي رود مسئولين و سازمان هاي مربوطه در راستاي برخورد با اين پديده زشت اجتماعي با اجراي طرح هاي منظم و دوره اي در قالب گشت هاي مشترک اين افرادراجمع آوري وبا آنان برخورد جدي و قانوني شودتا ديگر شاهد حضور اين گونه افراد در سطح شهر نباشيم.

با عاملان نشر اکاذيب طبق قانون برخورد مي شود

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: برابر قانون با اشخاصي که در فضاي مجازي اقدام به نشر اکاذيب کنند برخورد مي شود.

سرگرد " علي عباسي کساني" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: امروزه فضاي مجازي و به خصوص اينترنت باعث شده است که اخبار و اطلاعات بسيار سريع در آن منتشر و در دسترس همگان قرار گيرد.

وي افزود: همانگونه که اخبار و اطلاعات به سرعت منتشر مي شوند به همان اندازه اخبار و مطالب کذب در شبکه ها و رسانه ها نشر داده مي شود و اين موضوعات دروغين به سرعت در اختيار عموم قرار گرفته و در بعضي موارد مي تواند باعث بروز مشکلاتي براي آحاد مردم شود.

اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به مصاديق نشر اکاذيب از جمله: اخبار غير واقعي، تهمت افکني، تبليغات ضد ديني و القاي شبهات که البته اين موارد در فضاي حقيقي و فيزيکي نيز اتفاق مي افتد عنوان داشت: با توجه به ماده 18 قانون جرايم رايانه اي: هر كس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سيستم رايانه يا مخابراتي، اكاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقام‌هاي رسمي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اين‌‌كه از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: نشر اکاذيب هم جنبه فردي دارد و هم اجتماعي که در مورد اول شخص آسيب مي بيند اما در بحث گسترده مي تواند در خصوص يک مسئله اجتماعي باشد که در اين صورت باعث تشويش اذهان عمومي نسبت مقامات و حتي اشخاص حقوقي مي باشد که در اين صورت حوزه گسترده تري را شامل مي شود که براي جلوگيري از گسترش چنين مطالبي همواره صحت و سقم اخبار دريافتي توجه کنند و منبع خبر را بررسي کنند و تا زماني که اطمينان حاصل نکرده اند، آن خبر را باور نکرده و اقدام به گسترش آن نکنند و کساني که دست به چنين اقدامي مي زنند طبق قانون مجازات مي شوند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با چنين جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار