رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت:طرح جامع شهر اراک آنقدر ناقص است که باید نام آن را طرح ناقص بگذاریم.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 15 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید وحید میرنظامی افزود: طرح جامع شهر اراک موجب رشد سکونتگاه های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه ای و در نتیجه دامن زدن به بی عدالتی اجتماعی و تضییع حقوق نسل های آینده می شود.
وی یادآورشد: جالب است که شهرک الغدیر، کوی حمید، شهرک جوادیه، میدان مقاومت، خیابان دانشگاه و حتی پشت زمین های قنات ناصری جزو طرح جامع آورده شده ولی انتهای کوی ناصریه مانند حفره ای تو خالی، خارج از آن است.
رئیس شورای کلانشهر اراک اضافه کرد: همچنین ولی آباد و صالح آباد که نزدیک ترین مناطق به مرکز شهر هستند خارج از این طرح قرار دارند، این چه طرح جامعی است باید حتما این نقیصه با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان و استانداری برطرف شود.
میرنظامی اضافه کرد: یکی از آسیب های طرح جامع فعلی، رشد سکونتگاه های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه ای است، همچنین دامن زدن به بی عدالتی اجتماعی و تضییع حقوق نسل های آینده از عوارض این طرح است.
وی ادامه داد: این در حالی است که طرح جامع باید مباحث فرهنگی و اجتماعی را به طور کامل در نظر بگیرد.
میرنظامی با انتقاد از روند ساخت و ساز در برخی نقاط شهر، گفت: خیابان جهانپناه یکی از نقاطی است که صرفا جنگلی از بتون را در خود جای داده است بدون آنکه ظرفیت چنین چیزی در آنجا در نظر گرفته شود. در کنار این، پیوست های فرهنگی اجتماعی هم در این خیابان در نظر نگرفته اند به طوری که جز ساختمان اداری و مسکونی چیزی در آنجا دیده نمی شود. آیا آن منطقه نیاز به مسجد، فضای فرهنگی، فضای آموزشی و ... ندارد؟
رئیس شورای شهر اراک یادآورشد: یکی از وظایف شورای شهر و شهرداری این است که در بخش محرومیت زدایی و ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه ای فعال باشد.
وی افزود: یکی از راه های آن اصلاح طرح جامع شهر اراک است که نیاز است کمیسیون عمرانی و شهرسازی وخدمات شهری با کمک شهرداری و مرکز پژوهش ها طرحی را آماده کرده و نقایص طرح جامع را به استانداری برده و با کمک دستگاه های مسئول نقایص آن را برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار