کد خبر: ۱۰۱۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 19 December 2021
به گزارش تابناک همدان، در جلسه بررسی مشکلات اتحادیه آرایشگران که به همت اتاق اصناف برگزار شد  رییس اتاق اصناف گفت: یکی از مسایل و مشکلاتی که نسبت به آن حساس هستیم بحث مواد مصرفی در آرایشگاه‌های زنانه است و لازم است که این مواد حتما استاندارد و بهداشتی باشد و از کالای قاچاق استفاده نشود.

حسین محرابی تاکید کرد: کالا‌های غیر بهداشتی که احتمال دارد برای شهروندان ایجاد ناراحتی کند باید قبل از ورود بهداشت حذف شوند، زیرا سلامتی شهروندان در اولویت است. 

وی خاطر نشان کرد: تعرفه‌ها باید رعایت شود، زیرا یکی از دغدغه‌ها و شکایتی که مطرح می‌شود عدم رعایت تعرفه هاست.
 
فرهنگ غرب را گسترش ندهید

 مدیر کل تعزیرات استان همدان داریوش جودکی ادامه داد: آرایشی که امروزه در جامعه متداول است پسندیده نیست سعی کنید فرهنگ غرب را گسترش ندهید.

وی اشاره‌ای به صنوف آسیب پذیر در زمان اپیدمی کرونا کرد و افزود: کرونا ۳۰ صنف را تعطیل کرد که صنف آرایشگران نیز جزء این صنوف بود، اما براساس کارکرد‌های مالی که ارایه می‌شود هستند آرایشگرانی که درآمدی بالاتر از یک پزشک عمومی دارند.

جودکی در خصوص تخلف‌هایی که در صنف آرایشگران صورت می‌گیرد، گفت: عمده تخلفاتی که مورد توجه قشر آرایشگران زنانه است گرانفروشی یعنی قیمت واقعی و متداولی که کمیسیون تنطیم بازار و نظارت مشخص کرده است فراتر دریافت می‌کنید  و استفاده از کالا‌های تغلبی، غیر استاندارد و قاچاق است.

وی گفت: کالا‌های قاچاق در سالن‌ها ضبط و جمع آوری می‌شود لازم است متذکر شوم که گشت‌ها فعال هستند که باید با همکاران بازرسی هماهنگی و همکاری کنید.

جودکی تصریح کرد: انتظار می‌رود تعرفه‌های واقعی را رعایت کنید اگر احساس می‌کنید تعرفه‌های مصوب شده غیر واقعی است لازم است از طریق صنف مربوطه به کمیسیون نظارت درخواست دهید در صورت تایید با افزایش قیمت موافقت می‌شود.
 
فعالیت 1هزار 17 آرایشگاه زنانه در همدان
 
خانم زهرا مرادی رییس اتحایه آرایشگران در ادامه گفت: این گردهمایی که با حضور مسئولین است برای به دست آوردن اهداف صنف آرایشگران زنانه و برطرف نمودن مسائل و مشکلات مربوطه است.

وی به تشریح گزارش آمار اتحادیه آرایشگران زنانه در ۲ سال گذشته پرداخت و گفت: در ۵۰ جلسه هییت مدیره ۴۷۶ مصوبه تصویب شد و ۵۳ جلسه کمیسیون شکایات تشکیل شد که بیشتر جلسات منجرب تفاهم بین شاکی و متشاکی شده است همچنین ۵۰ جلسه کمیسیون بازرسی و ۲۷ جلسه آموزشی برگزار شد. 

مرادی ادامه داد: این کمیسیون علاوه بر حضور در جلسات اتحادیه برای بازرسی از واحد‌های صنفی و درخواست آن‌ها از درجه ۲ به ۱ نیز فعالیت داشتند.

وی در خصوص تعداد پروانه‌های صادره و تمدید شده گفت: در طی این ۲ سال ۶۵۰ مورد بوده و در کل ۱ هزار و ۱۷ واحد صنفی فعالیت دارند.
 
رییس اتحایه آرایشگران  عنوان کرد: تعداد واحد‌های شناسایی شده توسط کمیسیون بازرسی که فاقد پروانه اند ۲۵۵ واحد صنفی است. 
 
مرادی در خصوص تاثیر اپیدمی کرونا بر این شغل گفت: در طی ۲ سال گذشته با وجود اپیدمی کرونا نوانستیم از نظر آموزشی فعالیت داشته باشیم و تعدادی از واحد‌های صنفی پروانه خود را ابطال کردند.

وی به کار‌هایی که در این دو سال انجام شده اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق اتاق اصناف، پخش ماسک و دست کش توسط اتحادیه وسازمان صنعت و معدن تهیه و بین متقاضیان توزیع شد،در این راستا امضای تفاهم نامه با بیمه تعاون و کار و رفاه اجتماعی جهت رفع ضرر و زیان، ثبت نام اعضا برای گرفتن وام معیشتی،تخفف در عضویت در اتاق اصناف را شامل می‌شود. 

مرادی عنوان کرد: اولویت و برنامه هیئت مدیره بازنگری و بررسی و بروز رسانی تعرفه نرخ نامه و مصوبه اعضا می‌باشد، همچنین تلاش برای برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاع سطح کاری برای اعضا است.

وی در خواست کرد: در رابطه با تشکیل جلسات با مدیران ارشد مالیاتی و همکاری این سازمان برای صنف جلسه‌ای با این مسولین برگزار شود.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار