از تقدیر پژوهشگران برتر تا سخنان اساتید دانشگاه
پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رشد قابل قبولی در تعداد مقالات و بروندادهای علمی در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه و عربستان و غیره داشتیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 22 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بابل تقدیر شد .
بر اساس این گزارش از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر حیطه های مختلف تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بابل، امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ برگزار گردید.
دکتر قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه پژوهش و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور دکتر شاهین آخوندزاده، استاد برجسته علوم اعصاب کشور، دکتر عمادی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل، معاونین ، اعضای هیات علمی، دانشجویان و علاقه مندان عرصه پژوهش در سالن امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.
وی گفت: امیدواریم با انجام این جشنواره، علاقمندان حوزه تحقیقات و پژوهش بیشتر تشویق شوند تا در این حوزه با فعالیت‌های برجسته و ارزشمند، در ارتقا سلامت مردم قدم موثرتری بردارند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در این جشنواره برگزیدگان حیطه های تولید دانش، اختراع و فن اوری در حوزه های بالین و علوم پایه و نیز دانشجویی در کنار مراکز و واحدهای تحقیقاتی برتر، کتب و مجلات علمی برگزیده و نیز پژوهشگران حوزه کووید-۱۹ معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 پژوهشگران شهدای عرصه علم چراغ هدایت روزهای سخت و چالش های علمی هستند / رشد مقالات علمی بعد از انقلاب قابل قبول می باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر عمادی از پژوهشگر به عنوان چراغ هدایت در چالش های علمی، آموزشی و درمان یاد نمود.
دکتر سید ناصر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه گفت: اگر بخواهیم جایگاه پژوهش را در عرصه علم مقایسه کنیم، قطعا می توان گفت پژوهشگر و پژوهش به معنای شهید و شهادت در عرصه علم است که با تحمل همه سختی ها و موانع مسیر درمان و پژوهش را آشکار می نماید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: زمانی که پزشکان در علم، تشخیص و درمان دچار مشکل می شود پژوهشگران هستند که راه و مسیر را همانند نوری در دل تاریکی آشکار و روشن می نمایند.
دکتر عمادی افزود:

نقصان در علم تشخیص و درمان بواسطه وجود چراغ هدایتی به نام پژوهشگر و در ادامه دست‌های مسیحهایی پزشک بر سر بالین بیمار برطرف می شود و بیمار از درد رهایی می‌یابد.
وی با ذکر این نکته که از سوی دیگر، پژوهشگر با پژوهش در عرصه علم، دانش، تخصص و تجربه به مبارزه با خرافات و جهل و نادانی می رود، گفت: پژوهش متمایز کننده روشنایی از ظلمت است و پژوهش حکمت خداوندی است بر جهل و نادانی و یک پژوهشگر باید بداند در چه جایگاهی قدم می زند و چه مطلبی می نویسد.
دکتر عمادی افزود: وقتی وصیت نامه شهدا را بعنوان پایان نامه زندگی ایشان مرور و مشاهده میکنیم، متوجه می‌شویم آنها در ایام دفاع مقدس پژوهشگرانی بوده اند که با پژوهش در مسیر حق برای تقرب به سوی خدای سبحان گام برداشته و آنچنان تفاسیر شگفت انگیزی از علت خلقت هستی و ایثار جان در راه عند ربهم یرزقون دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: همانند کلام شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمود برای شهید شدن باید ابتدا شهید بود که معنای آن سیر و سلوک در مسیر انسانی و پژوهش در شناخت زندگی ابدی به منظور دوری از زندگی ناصواب در عالم فانی است که کسب چنین معرفت و جایگاهی نیازمند تحقیق و پژوهش دقیق و عمیق از عالم هستی و آشنایی با جایگاه حقیقی هر فرد در عالم هستی میباشد.


 رشد مقالات علمی بعد از انقلاب قابل قبول می باشد

دکترشاهین آخوندزاده استاد گروه علوم اعصاب در همایش هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن ابزار خرسندی از انتخاب دکترعمادی بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یقین داریم با حضور دکتر عمادی گام بلندی در حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بابل برداشته خواهد شد و پیشرفت چشمگیرتری را شاهد خواهیم بود
وی اذعان داشت: بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رشد قابل قبولی در تعداد مقالات و بروندادهای علمی در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه و عربستان و غیره داشتیم.
استاد گروه علوم اعصاب با اشاره به اینکه پژوهشگر قشر بسیار فروتن و فرهیخته جامعه محسوب می شود، از محققین جوانان خواستند تا با داشتن پشتکار و امید به آینده به تلاش های علمی خود ادامه دهند.
وی با اشاره به وضعیت پژوهش در دنیا و همچنین جایگاه ایران بویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان یک دانشگاه با سابقه در بین کشور های منطقه بیان داشت:

با وجود تحریم های بین المللی و بودجه های نه چندان قابل ملاحظه، در بحث تحقیقات قابل قبول می باشد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار