امروز استاندار ایلام که خود از موثرین صنعت نفت به شمار آمده و از چند وچون مدیریت این حوزه به خوبی آگاهی دارد ،با وزیر نفت دیدار کرد تا تجربه ،تخص ونفوذ خود در این صنعت را در مسیر بالفعل سازی ظرفیت های مهم استان در حوزه انرژی به کار ببندد.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 23 December 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::امروز استاندار ایلام در ادامه سلسه رایزنی های خود با مدیران ارشد کشوری با وزیر نفت دیدار وگفتگو کرد. دیداری نتیجه بخش در راستای تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به استان ایلام و بالفعل سازی ظرفیت های بی نظیر نفت گاز که می تواند راقم توسعه استان به شمار آید .

استان ایلام به دلیل برخورداری از منابع بزرگ نفت وگاز در ردیف سه استان برخوردار از منابع زیر زمینی انرژی قرار دارد ،منابعی که می تواند در صورت بالفعل شدن در کنار کمک به رشد اقتصادی کشور ،بخش عظیمی از مسیر توسعه استان کوچک اما محروم ایلام را کوتاه نماید .

هرچند در طول سالیان اخیر اقدامات مناسبی برای استفاده مطلوب از ظرفیت های نفت وگاز استان صورت گرفته است ،اما واقعیت این است به تناسب ارزش افزوده ای که این منابع برای استان به همراه دارد ،آنچنان باید وشاید در خدمت رشد وتعالی استان ورفع گره های پر شمار مردم آن قرار نگرفته است .

در سفر رییس جمهور سیزدهم به استان ایلام ،تصمیم خارق العاده ای را در خصوص بهره وری بیشتر از منافع انرژی استان شاهد بودیم ،تصویب بیش از 4میلیارد دلار اعتبار ارزی برای بالفعل سازی ظرفیت های انرژی استان ایلام که در صورت تحقق آن شکوفایی و تغییر ارزشمندی را در این حوزه به نظاره خواهیم نشست .

امروز استاندار ایلام که خود از موثرین صنعت نفت به شمار آمده و از چند وچون مدیریت این حوزه به خوبی آگاهی دارد ،با وزیر نفت دیدار کرد تا تجربه ،تخص ونفوذ خود در این صنعت را در مسیر بالفعل سازی ظرفیت های مهم استان در حوزه انرژی به کار ببندد.

یقینا لابیگری و یکارگیری دیپلماسی نفتی که امروز استاندار آن را در مرکز دنبال نمود ،راه میان بری برای توسعه استان بر پایه منابع عظیم خود به حساب می آید که کمترین تاثیرگذاری آن را می توان تحقق مصوبه چهار ونیم میلیارد دلاری دولت سیزدهم برای تعالی صنعت نفت در استان ایلام وقرار گرفتن آن در خدمت توسعه استان قلمداد نمود.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های مهم حوزه نفت و گاز استان خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به این مهم شد و گفت: اولین نکته مهم در این زمینه اصلاح سند آمایش ملی در حوزه انرژی و پرداختن به نام ایلام بعنوان استانی که دارای رتبه دوم و سوم منابع عظیم گاز و نفت کشور است.
 
وی در ادامه به زیرساخت های مهم حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان به درستی بر این حوزه تاکید شده است و در این راستا اعتبار ویژه ای بالغ بر ۴.۴۵ میلیارد دلار بصورت ارزی اختصاص داده شده که در این راستا نیازمند اهتمام جدی دولت محترم در تخصیص اعتبارات مذکور هستیم.
 
نماینده عالی دولت در استان، ایلام را قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور عنوان کرد و گفت: این ظرفیت بایست توسعه یابد و اصرار ما هم در محور قرار گرفتن حوزه انرژی در سند آمایش سرزمینی استان به همین منظور است.
 
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امیدوارم با نگاه جدید دولت سیزدهم و با محور قرار گرفتن ظرفیت های مهم به زودی شاهد روند توسعه استان در زمینه های مختلف باشیم.
 در پایان این دیدار مهندس اوجی وزیر نفت ضمن تقدیر از دغدغه ها و پیگیری های خوب استاندار ایلام در حوزه انرژی، نسب به درخواست ها و مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار