مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان گفت: ۴۶ هزار و ۲۱۰ خانوار در همدان از کمیته امداد مستمری دریافت می ‎کنند که برای پرداخت مستمری اسفندماه و عیدی مددجویان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 04 March 2015

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان گفت: ۴۶ هزار و ۲۱۰ خانوار در همدان از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند که برای پرداخت مستمری اسفندماه و عیدی مددجویان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا ابراهیمی گفت: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) به منظور خدمت به محرومان و مستضعفان تشکیل شد چرا که در فرهنگ اسلامی بر کمک و حمایت از این افراد تأکید فراوان شده است.

وی افزود: ۴۶ هزار و ۲۱۰ خانوار معادل ۹۲ هزار و ۴۲۰ نفر در سطح استان همدان از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند که با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات دولتی امسال محقق نشده است در پرداخت مستمری مددجویان مربوط به اسفندماه و عیدی آنها در تنگنا قرار داریم که در این راستا نیازمند حمایت خیران هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: امسال به ۳۲ هزار و ۲۵ خانوار خدمات موردی ارائه شده است و همچنین ۳۰ هزار نفر بیمه شدند و ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار نیز مشمول بیمه روستائی و عشایر هستند.

وی گفت: ۶ هزار و ۳۵۸ نفر از ایتام زیر پوشش کمیته امداد استان همدان توسط ۳۲ هزار و ۹۲ نفر حامی، حمایت می شوند و در راستا به طور میانگین هر یتیم پنج نفر حامی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۵ خانوار زیر پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند، عنوان کرد: امسال ۱۷۰ مورد ساخت و خرید مسکن، ۲۴۶ مورد بهسازی و یک هزار و ۵۳۴ مورد تکمیل، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۸۴۶ نفر دانش آموز و طلبه زیر پوشش کمیته امداد استان همدان هستند، بیان کرد: امسال براساس هدف گذاری انجام شده باید ۲ هزار و ۱۶۸ مورد از محل منابع امدادی و ۲ هزار و ۸۵۰ مورد از محل منابع بانکی تسهیلات اشتغال زایی و خودکفایی به مددجویان پرداخت می‌ شد که بسیاری از این تعهدات محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ابراز کرد: ۲۵۰ هزار و ۴۲۶ نفر در سطح استان مشترک صندوق صدقات هستند که از این محل در ۱۱ ماهه امسال ۸۲ میلیارد ریال درآمد حاصل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار