نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام‌ با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی مقاوم در برابر شبیه خون فرهنگی غرب است، گفت: نماز جمعه سنگر اصلی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمنان است.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 23 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در آیین تکریم و ‌معارفه امام جمعه دره شهر در جمع مردم این شهرستان با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده عصر خویش بود که مقامش تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی نه تنها مسلمانان‌ بلکه جامعه نیاز دارد ابعاد مختلف وجود ایشان را به عنوان یک انسان کامل مطرح کند و زندگیمان را بر اساس این الگو تنظیم کنیم.

امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) الگوی جامع و همه جانبه زندگی معنوی ، اخلاقی و اجتماعی زن در اسلام است، تاکید کرد: فاطمه زهرا (س) به عنوان زن کامل نه تنها در عفاف و حجاب الگویی برای زنان است بلکه در خانه داری ، همسرداری و تربیت فرزند و در تمام ابعاد منش زندگی بشری الگو و اسوه برای مردان و زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان ‌خود با اشاره به مقوله ‌مهم نماز جمعه یادآور شد: نماز عبادی سیاسی جمعه سنگر دفاع از ارزش های دینی و اخلاقی و همچنین موثرترین منبر برای تقویت بینش سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: در واقع نماز جمعه قرارگاه فرهنگی مقاومت در برابر شبیه خون فرهنگی غرب و به عنوان سنگر اصلی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمنان مطرح است.

امام‌جمعه ایلام همچنین با تقدیر از خدمات و تلاش های امام‌جمعه سابق شهرستان دره شهر بیان کرد: حجت الاسلام قنبربیگی در دوران خدمت خود در این شهرستان خدمات ارزنده ای از خود به جای گذاشتند و مطمئنا در شهرستان سرابله نیز منشأ خیر خواهند بود.

وی با تقدیر از تلاش های اصاب رسانه استان در انتخابات سال جاری بیان کرد: رسانه در این عرصه مهم نشان دادتد که دل در گرو نظام و انقلاب دارند. 

در این آیین با تجلیل از حجت‌الاسلام قنبربیگی، حجت الاسلام احمد امرایی به عنوان امام جمعه شهر دره شهر معارفه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار