نمایندگان و مسیولین استان بدانند که آموزش و پرورش دستگاهی برای کادر سازی جهت مدیریت بهینه استان و کشور است نه ستادی انتخاباتی برای جمع آوری رای آنان در انتخابات آتی !
کد خبر: ۱۰۲۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 24 January 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::همه به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جامعه واقفیم ،این را می دانیم که این دستگاه انسان ساز بالاترین نقش را در یک سو در  تعالی و ازسویی  پسرفت یک کشور ایفا می کند.نوع نقش آفرینی این دستگاه را نگاه تصمیم سازان به مدیریت آن تعیین می کند !

هرگاه آموزش و پرورش از متن خارج شده و در حاشیه قرار گرفته است به همان اندازه تاثیرات آن را در حوزه آموزش و تربیت بعنوان بیس مدیریت کشور نشان داده است .

امروز شاهدیم مدیریت آموزش و پرورش استان ایلام برای اولین بار از حاشیه ها دور شده و در مسیر عقلانیت و رسالت واقعی خود قرار گرفته است

چرا؟چون مدیریت آن در اختیار فردی قرار گرفته است که از زدو بند ها و بده و بستان های سیاسی به دور است و پله های ترقی را بر اساس شایستگی و تخصص طی کرده است نه براساس وابستگی قومی و ستادی ! و همچنین محصول رانت و سفارش نیست .

اما متاسفانه شاهدیم در آستانه تغییرات مدیریتی دولت جدید بازهم نگاه‌ها به مدیریت این دستگاه از مسیر واقعی خود خارج و بدان بعنوان جهیزیه سیاسی و سهم ستادهای انتخاباتی نمایندگان نگریسته می شود .

نمایندگان مجلس بی توجه به نقش آفرینی این دستگاه بر آینده استان با تمرکز بر نگاه مخرب سهم ستادی ،آن را حق خود قلمداد و بدنبال آن هستند تا با واگذاری آن به فعالین ستاد انتخاباتی خود ،با تغییر کاربری این سیستم تاثیرگذار ،کارکرد آن را در مسیر اهداف انتخاباتی آینده خود قرار دهند .

نمایندگان و مسیولین استان بدانند که آموزش و پرورش دستگاهی برای کادر سازی جهت مدیریت بهینه استان و کشور است نه ستادی انتخاباتی برای جمع آوری رای آنان در انتخابات آتی !آموزش و‌پرورش ماشین رای سازی نیست !

وزیر ارزشی آموزش و پرورش و استاندار انقلابی ایلام هم این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که مدیریت آموزش و‌پرورش کنونی استان ماههاست که این دستگاه را از گرداب حاشیه ها خارج و به ساحل امن خدمت رسانی هدایت کرده است .

اگر نگاه به مدیریت ،تخصص محور و تعیین سهم برای نیروهای انقلابی است ،این را بدانید که مدیر کل کنونی آموزش و پرورش استان فرزند شهید شاخصی است  که سرش را در راه حفظ این نظام ارزانی داشته و پیکر بی سرش در خاک مدفون شد تا پرچم استقامت و پایمردی مردمان این دیار همواره بالا بماند .

اگر معیار برای مدیریت انقلابی ،هزینه دادن برای انقلاب است ،بزرگ شدن بدون سایه پدری که سرش را برای انقلاب داده است بالاترین هزینه برای یک شهروند محسوب می شود.

هزینه برای انقلاب و نظام فقط فعالیت و یا مدیریت ستاد های انتخاباتی نمایندگان معنا نمی شود ، بلکه باید فردی در راه پایداری انقلاب سختی وتلخی را به جان بخرد ،خواه دادن بخشی از پیکرش باشد ،خواه عضوی از خانواده  ،اینجا یک فرزند شهید مفهوم این جمله را درک می کند که بزرگ شدن بدون حضور سایه پدر در خانواده چه تلخ و مشقت بار  است !آنجاست که هزینه دادن معنای واقعی خود را پیدا خواهد کرد .

مگر غیر از این است که مدیریت کنونی آموزش و پرورش استان بعنوان نماینده جامعه ایثارگران استان ،الگویی موفق از مدیریت تخصص محور با نگاه جهادی و انقلابی را به منصه ظهور رسانده و همین یک هفته پیش افتخار بزرگ بهترین شورای آموزش و‌پرورش کشور را نصیب استان نمود ؟!

اگر دلسوز آموزش و پرورش هستید ،اگر به شعارهای خود باور دارید که این دستگاه نباید در مسیر حاشیه قرار گیرد ،پس لطفا دست از سر آموزش و پرورش بردارید و نزدیکان و مدیران ستادهایتان را به دستگاهی قالب کنید که تغییر غیر تخصصی آن تأثیری در توسعه جامعه نداشته باشد

هشدار می دهیم ؛آموزش و پرورش ایلام را به حال خود واگذارید که خیر و مصلحت دهها هزار دانش آموز ،معلم و خانواده هم استانی در این است که نگاه جهیزیه سیاسی بودن را از سر این دستگاه بردارید که بهترین خدمت به این جامعه محسوب خواهد شد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار